Sociale Cel – API

Wat is een API ?

Een API, oftewel “Aanspreekpunt Persoonlijke Integriteit”, is een laagdrempelig aanspreekpunt waar sporters, ouders, trainers, bestuursleden en andere betrokkenen terechtkunnen met vragen, vermoedens of klachten over grensoverschrijdend gedrag.

Onze API’s staat klaar om te luisteren naar meldingen en vragen, en helpen waar nodig. Daarnaast bieden we advies over mogelijke vervolgstappen.

Bij Dendermonde Rugby club geloven we in het verankeren van waarden en normen van jongs af aan. Zo bevorderen we bijvoorbeeld samenwerking door elkaar te leren vertrouwen. Denk aan activiteiten zoals een parcours afleggen met een blinddoek, waarbij samenwerking cruciaal is voor succes!

Soms gebruiken we zelfs duplo-mannetjes om te laten zien dat iedereen een plek heeft bij DRC.

Ook met onze oudere geledingen komen we samen om te praten over grensoverschrijdend gedrag en het belang van respectvol met elkaar omgaan.

De club-API’s hebben de opleiding gevolgd bij het Centrum Ethiek in de Sport en nemen regelmatig deel aan bijkomende opleidingen.

Onze API’s

• Yara Buggenhout

Functie: API

E-mail: yarabuggenhout@gmail.com

• Veerle Verhofstadt

Functie: API

E-mail: veerle@dendermonderugbyclub.be

• Martine Props

Functie: Sociale Cel - API

E-mail: martine@dendermonderugbyclub.be

Meer over onze club?

Meer info over onze club? Benieuwd naar de geschiedenis, ons palmares of iets anders? Klik hieronder naar de juiste pagina.