Nieuwjaarsbrief van de voorzitter

Hoi hoi DRC’rs,

Naar jaarlijkse gewoonte blik ik graag nog even terug op 2022, maar nog meer dan ooit kijk ik volop uit naar de vele  DRC sportieve rugbyhoogtepunten in  2023.

Januari 2022 ….de nieuwjaarswensen werden volop heen en weer gestuurd naar vrienden en familie…..Gelukkig nieuwjaar, voorspoedig 2022 en een gezond 2022…Deze woorden werden amper uitgesproken binnen en buiten de club tot plots op 2 januari onze club met verstomming werd geslagen.

Het rampzalige en trieste nieuws bereikte ons snel dat Christopher Goossens onverwacht overleden was op 39-jarige leeftijd. Een jong rugbyicoon was niet meer. Dramatischer kon het jaar niet starten.

Velen die Cricri kenden als speler, jeugdtrainer, jeugdverantwoordelijke …bleven verweesd en met verstomming achter. Nogmaals willen we Digna, de kids en alle vrienden en familieleden veel sterkte toewensen tijdens deze moeilijk periode.

Ook veel sterkte gewenst voor al  onze leden die dit jaar een dierbaar familielid  verloren.

Het duurde vele weken voor het rouwproces enigszins verwerkt was doch zoals steeds draait de wereld verder en dienden we onze rug te rechten om de club verder uit te bouwen.

De eerste grootste doelstelling werd gerealiseerd. Financieel kwam de club eindelijk in rustiger vaarwater. Alle problemen van tijdens de coronajaren werden opgelost. Ons besparingsplan en het zoeken naar nieuwe inkomsten lukte perfect tijdens deze periode. Geen euforie echter, we zetten ons gezond en voorzichtig beleid verder zodat de fundamenten van de club sterker dan ooit zullen worden. Dikke merci aan alle clubleden die hier aan hebben meegewerkt. Jullie zijn nu éénmaal toppers.

Ook sportief werden alle doelstellingen bereikt. Rustig seizoen, halve finales ,bijna titel voor derde ploeg, jonge talentvolle gazellen opleiden, gazellen aan de top houden, en…. alles op alles ter voorbereiding van de seizoenen na corona. Bedankt aan alle trainers, managers, STC en medische staf!

Ook de jeugdwerking werd en wordt verder uitgebouwd om onze sportieve toekomst veilig te stellen. De budgetten worden stapsgewijs verhoogd. De investeringen in fysieke coaches, fitnesszaal, specifiek trainingsschema’s tem U14 werden uitgerold.

Beste jeugdtrainers ,verantwoordelijken, managers, medische staf super bedankt voor jullie engagement en blijf samen mee met ons investeren in onze jeugd. Tracht zoveel mogelijk alle georganiseerde opleidingen te volgen. Het loont op korte en lange termijn echt de moeite voor jezelf, de club en de spelers. Hou zeker vol en bouw verder mee aan onze toekomst.

De samenwerking met Leicester Tigers werd opnieuw intensiever dit jaar en op dit elan zal ook volgend jaar worden verder gewerkt.

Want onderhuids was en is onze strategie….we will be back, wat de andere ploegen ook dachten van  DRC tijdens de seizoenen 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022.

En dat we terug zijn, zien we duidelijk in de resultaten van de afgelopen maanden. DRC is terug waar het hoort te zijn. Elk jaar meevechten voor de finaleplaatsen. Men kan opnieuw niet meer rond DRC in het Belgisch rugbylandschap .

Superblij was het bestuur voor de gazellen omdat  vele dames toch heropstarten in sept/okt . De oproep om de club en specifiek de gazellen te komen helpen was succesvol. Deze steun was nodig gezien we door verschillende oorzaken een tekort aan speelsters hadden om 2 ploegen succesvol op te stellen . Er is ontzettend veel talent op komst maar de leeftijdsverschillen zijn nog iets te groot om dit probleem op één seizoen op te lossen.

De Vets bewezen opnieuw welke belangrijke steun ze betekenen voor de club. Enthousiast helpen ze waar het nodig is, bouwen nieuwe organisaties uit, en consumeren als de besten in de club. Toppers waar we nog jaren op kunnen blijven rekenen.

Opnieuw zorgde Flanders Open Rugby voor de unieke  sfeer, voor enorm veel plezier, voor zoveel blijheid en voor zoveel nieuwe bezoekers en VIPS. Een terugkerend moment voor FOR en RR, waardoor we weten waarvoor we al deze inspanningen doen. Betere motivatiemomenten kan je niet bedenken. De 29ste editie kondigt zich heel succesvol aan. Zo goed als uitverkocht bijna…..niet te doen! Blijf ons zeker volop helpen zowel in opbouw als afbraak. We hebben jullie allen hiervoor nodig.

Graag wil ik nog eens alle RR en FOR-leden apart bedanken voor de vele inspanningen voor en achter de schermen. Beiden zijn superbelangrijk uiteraard !  Ook  heel plezant dat er jongere mensen in FOR en RR- raden hun eerste stappen zetten .Volhouden is de boodschap. Hoe meer initiatief jullie nemen, hoe beter voor de club.  We werken volop aan onze noodzakelijke opvolging.

Graag starten we dit jaar opnieuw een jeugdcomité met en voor de ouders op. Het is meer dan nodig dat de band tussen de ouders van onze jeugdspelers en bestuur geïntensifieerd wordt. We nemen zo snel mogelijk met jullie contact op in 2023. Ooit zijn velen van ons zo meer en meer geïntegreerd en de club. En dan kan alles … !

Hopelijk brengt 2023 voor jullie allen een voorspoedig , supergezond, gezellig  en een topparty -jaar!

Feest erop los , geniet van de momenten en geniet van alle rugbyinspanningen in 2023 !

We toasten op jullie allen! Schol , santé, proost!

Peter

Gepubliceerd op 31/12/2022, door Kurt