Nieuwjaarsbrief van de voorzitter

🅽🅸🅴🆄🆆🅹🅰🅰🆁🆂🅱🆁🅸🅴🅵 🆅🅰🅽 🅳🅴 🆅🅾🅾🆁🆉🅸🆃🆃🅴🆁

Dag  DRC’rs,

De laatste uren van 2021 breken aan…

Terugblikken naar onze nieuwjaarsbrief van 2021, het is best wel confronterend!

We klonken op een hoopvol jaar, we hielden ons vast aan de geplande vaccinatiecampagnes, samen zouden we de problemen overwinnen!
We klonken op een nieuw jaar met nieuwe kansen, op een jaar met vele rugbywedstrijden.

Het was toen al duidelijk dat het een hobbelig parcours zou worden. Meer nog, het werd een zeer hobbelig en veel langer parcours dan verwacht.

De hoop om te heropstarten in het vroege voorjaar smolt weg als sneeuw voor de zon. Bij spelers, trainers, bestuur en supporters zonk de moed steeds meer in de schoenen tijdens deze donkere sportieve maanden. In alle verenigingen, de hoeksteen van de maatschappij, voelde je de menselijke verbondenheid wegglijden.

Toch schenen er in deze donkere wintermaanden plots ook zonnestralen achter de DRC schermen. Na het vele lobbywerk bereikten we als bestuur financiële oplossingen om de toekomst van de club te verzekeren. Een eerste overwinning werd bereikt. Een annulatie van FOR 2021 kon worden vermeden.

Een enorm ‘OEF’ gevoel weerklonk in de bestuurskamer. Wat er in 2021 ook nog zou gebeuren op Covid-vlak, de financiële touwtjes hadden we opnieuw in handen. Uiteraard dienden we verder ons rigoureus budget-en besparingsplan te volgen.

Enkele maanden later spraken we niet meer van zonnestralen maar van volle zon voor onze club. We kregen toestemming om als eerste vereniging in de ruime omgeving van Dendermonde een groot evenement te organiseren:  FOR 2021 in augustus was een feit. Wat een ontlading! We konden ons gedurende maanden opgebouwd plan, volledig uitrollen. Wat een meevaller!!!! Eindelijk werden de volhouders in de club beloond en vielen de puzzelstukjes in elkaar na zovele tegenslagen!

En wat een magische editie was dit! Wat een feest !! Nog nooit zoveel ontwapenende , gelukkige, feestende spelers en fuivers gezien! Wat een happyness ! Deze ‘kleinere’ editie zorgde eindelijk opnieuw voor verbondenheid in de club. De spelers/speelsters hadden er opnieuw heel veel zin in. Dit was en is de motor om verder te doen. Dit zorgde voor nieuwe verenigde moed. Nog veel belangrijker dan de financiële controle was de menselijke warmte en het gevoel om zoveel mensen gelukkig te maken. Vele honderden nieuwe feestvierders leerden ‘de Flanders’ kennen . Zelfs de fuivers van Aalst hebben de weg naar ons gevonden 😊 De afwezigen hadden eens te meer ongelijk.

Dat het een coronacrisis is en blijft, werd opnieuw duidelijk in november. Doch dit is anders. De drive om de matchen te laten spelen is duidelijk aanwezig bij de overheden. Een nieuwe rugbykalender is opgesteld. Er wachten ons nog vele wedstrijden. En blijkbaar wordt de druk om toch toeschouwers toe te laten de laatste uren serieus opgevoerd door de diverse sportbonden. We zullen nu eenmaal nog een tijdje  moeten samenleven met dit virus.

Een nieuw jaar nadert nu met rasse schreden en het is duidelijk dat men alles doet om alle wedstrijden te kunnen spelen, zodanig dat competities kunnen afgewerkt worden.

We wensen hierbij ook veel moed aan al onze DRC’rs die dit jaar moeilijke momenten hadden door het overlijden van een familielid of een  vriend(in). Sterkte ook aan hen die vele medische of andere tegenslag hadden dit jaar. Hou vol, hou de moed erin en laat de hoop op beterschap nooit varen!

We heffen het glas op jullie geluk, op jullie gezondheid, op jullie en onze sportieve topmomenten.
Geniet ervan, geef er vanavond een lap op. Geniet van jullie kater morgen en tot binnenkort in ons DRC Clubhouse !

Schol, santé, proost !!

Peter DE BLOCK