Nieuwjaarsbrief van onze voorzitter

Dag DRC ‘rs ,

Vrijdag 13 maart 2020 ging ons hele land en onze sport in volledige lock-down.

Een positieve boodschap brengen na dit rotjaar leek me dan ook aanvankelijk een heel moeilijke opdracht.

Een half jaar werd ons sportief leven stilgelegd en misten we de o zo belangijke sociale contacten op de club, een rugbyfamilie die sedert oktober elkaar niet meer zag.

2020 zit er bijna op. Veel te lang moeten we rugby missen. Geen feestjes meer na gewonnen matchen, geen vieringen meer na het winnen van een titel- en/of bekerwinstviering. Geen ontwapend Flanders Open Rugby feestgevoel.

Welke naam we ook aan 2020 willen geven van rotjaar tot klotejaar en nog zoveel meer van dat, laat ons allemaal samen snel deze pagina omslaan en dit jaar vergeten.

Toch had dit jaar voor de club ook vele voordelen. Na de 1e lockdown voelde je de familiale warmte snel terugkeren. De club had iedereen nodig maar ook  veel leden hadden de club nodig.

De solidariteit groeide enorm in deze periode. Iedereen wou en kon zijn steentje bijdragen om de club te helpen.
De wijnactie was een enorm succes.

De zomerbar, als nieuw concept was een supersucces. Vele tapploegen werden opgericht en leden sprongen in waar er een tekort aan vrijwilligers was. Onze financiële noden konden enigszins verlicht worden  na een geannuleerde FOR.

Ons sociaal leven draaide tijdens de zomer op volle toeren. Iedereen kon opnieuw trainen sedert juni  en de spelvreugde was weer aanwezig bij alle spelers. Ook de SJR organisatie was een meer dan geslaagde activiteit.
De trainingen en competities startten op. The Clubhouse draaide op volle covid -toeren en plots in oktober ging het licht definitief uit voor 2020…

Financiële oplossingen werden en worden gevonden doch het kloppend hart van de club viel stil.

En toch zullen we weer rechtveren !!!

Onze fysieke coach tracht op dit ogenblik iedereen fit te houden. De kleine jeugd is er weeral aan begonnen. Alles wordt in gereedheid gebracht om klaar te zijn bij de eventuele heropstart.

En zo beste DRC’rs brandt er toch weer licht, een licht van hoop voor 2021.
Dat het een hobbelige start wordt, is nu al duidelijk. Doch wees er zeker van dat we dit samen overwinnen en dat we hopelijk elkaar weer snel kunnen zien op de club.

Een nieuw jaar met nieuwe kansen en hopelijk snel weer een normaal leven met vele rugbywedstrijden.
Wij heffen het glas op jullie gezondheid en hopelijk tot snel!

Fijne feestdagen.

Peter DE BLOCK