Gazellen winnen BENECUP

Op zaterdag 28 september 2019 werd in het Nelson Mandela stadion de finale van de BENECUP voor vrouwen gespeeld. De landskampioen van België, onze gazellen, moest het opnemen tegen de Landskampioen van Nederland : AAC RC (Amsterdam). De winnaar van deze wedstrijd wordt gekroond als beste vrouwenteam van “de lage landen”, het beste damesteam van België/Nederland.

De tegenstander was voor onze gazellen een onbekende, voor het eerst werd voor dames deze BENECUP georganiseerd.
De gazellen kwamen duidelijk gemotiveerd aan de match, wat na een negental minuten zorgde voor een eerste try voor DRC. Het gameplan was duidelijk : de tegenstander constant onder druk zetten, waardoor ze niet aan spelen toekwamen. De gazellen voerden dit feiloos uit, de Amsterdammers hadden het duidelijk moeilijk met deze tactiek. Het werd snel 12-0, maar door een snelle uitbraak op de vleugel werd het even later 12-5.
Met een ruststand van 17-5 kon er met vertrouwen naar de kleedkamer gegaan worden.

Tijdens de tweede speelhelft viel het tempo een beetje terug.  Onze dames hadden het niet onder de markt in de scrums, de sympathieke dames van AAC hadden stevige voorwaartsen meegebracht.
De gazellen konden evenwel bestendigen en bleven goed verdedigen.

Eindstand : 24-10. Een dikke proficiat gazellen, trainers en staf !

Tijdens deze wedstrijd kwamen er maar liefst 9 meisjes aan de bak die jonger waren dan 20 jaar. #thefutureisbright
Een welverdiende beker bij in onze rijke trofeeënkast! Het is een mooie en zware beker, dit mocht ook onze kapitein Nele ondervinden tijdens een innige omhelzing 😊

#forthehorse #onzegazellenzijntop #benecup

Gepubliceerd op 30/09/2019, door Kurt