De Nieuwe Raad van Bestuur 2017-2018 is gekozen.

Begin van een nieuw seizoen is ook de aanstelling van een nieuwe Raad van Bestuur. Op de ALV van 9 september 2017 stelden onze 2 nieuwe bestuursleden, Kurt Hofman en Karim Demnati, zich reeds kort voor.

Maar wie doet wat binnen het bestuur?

Alain Buyens is jarenlang DRC-voorzitter geweest maar kiest dit jaar om de fakkel door te geven aan Peter De Block. De tandem Alain-Peter heeft zijn waarde de laatste jaren meer dan bewezen en zal ook voor dit seizoen de drijvende kracht binnen het bestuur blijven. Alain neemt daarom dit seizoen de taak van ondervoorzitter op zich. Peter is vanaf vandaag onze nieuwe voorzitter.

Peter De Block, velen onder jullie kennen hem als het boegbeeld van het bouwcomité. Zijn professionele ervaring zorgde mee voor een financieel gezond bouwdossier. Met grote toewijding heeft hij gedurende maanden de bouw van dichtbij opgevolgd en aangestuurd samen met de andere bouwcomitéleden.

Nu the ClubHouse volop zijn meerwaarde bewijst, wil hij graag zijn energie in de algemene leiding van Dendermonde Rugby Club steken.

Maar wie is Peter De Block?

Via een vriend kwam hij in 2004 in aanraking met onze befaamde Veteranen. Een eerste training, zijn eerste match staan nog in ‘zijn’ en ‘anderen’ hun geheugen gegrift. De derde time zorgde al snel dat hij zich thuis voelde in de club.

Zijn zoon Gilles startte in 2005 op 12-jarige leeftijd, zijn zoon Emile volgde als 8-jarige. Beide zonen spelen nog steeds en maken nu deel uit van onze Senioren.

Als vader werd hij stilaan een hevige DRC-supporter. Af en toe werd hij al eens aangesproken om een handje toe te steken. Zoals zovelen onder ons, groeit de liefde voor rugby en DRC. Als actieve ouder organiseerde hij mee de eerste Zuid-Afrika-Tour voor onze jeugdspelers. Zijn vrouw Annick was jarenlang lid van het jeugdcomité.

Op vraag van Luc Macharis werkt Peter actief mee met de uitbouw van het FOR-sponsorcomité. Een logische stap naar het bestuur volgt in 2007 waar hij in 2009 verkozen werd als ondervoorzitter om nu in seizoen 2017-2018 van start te gaan als voorzitter.

Voor velen onder ons een zeer herkenbaar verhaal…

Je komt als ouder terecht in een onbekende sportclub… en jaren later ben je niet meer weg te slaan en zet je je belangeloos in voor Dendermonde Rugby Club.

Na 19 jaar trouwe dienst als penningmeester neemt José dit seizoen definitief afscheid. Jan Verhavert zal de functie van penningmeester overnemen.

Gert Vanden Steen neemt een deel van Jan zijn vroegere taken over en wordt secretaris. Hij zorgt voor de interne communicatie en het wedstrijdbeheer.

Als nieuw rugbyraadslid zal Kurt Hofman het ledenbeheer voor zich nemen.

Inge D’Hoogh zorgt achter de schermen voor de externe communicatie.

De Sporttechnische Commissie krijgt er een nieuwe verantwoordelijke bij. Samen met Paul en Dan zal Karim zorgen voor een optimale begeleiding van onze coaches en teammanagers. Naast de algemene coördinatie zal hij zich ook bezig houden met de sportieve ontwikkeling van onze jeugdspelers.

Jurgen Borms blijft zorgen voor de medische omkadering.

Als club willen we graag herkenbaar zijn. Nieuwe spelerstruien, nieuwe club-outfit… onze merchandising wordt dit seizoen verder uitgebouwd door Kevin Moortgat.

Martine Props zorgt voor het sociaal vangnet en zal bijspringen waar nodig om de waarden en normen waar onze club voor staat ook in de praktijk om te zetten.

Samen met Rudi Vervaet zorgt ze voor de DRC-clubmakers. Wil je een handje helpen binnen de club, aarzel niet om hen aan te spreken.

Om alle leden in de beste omstandigheden te kunnen laten spelen is veel geld nodig.

Het lidgeld houden we graag laag daarom zijn contacten van onze sponsors belangrijk, een taak die Mario Zaman, Alain Buyens en Peter De Block op zich nemen. Zij zijn het gezicht van ‘Partners in Rugby‘.

Jaarlijks organiseert DRC met Pinksteren het Internationaal Flanders Open Rugby tornooi. Mario zorgt samen met het FOR-comité dat alles in goede banen wordt geleid.

Heb je vragen over één van de vele aspecten van onze sportclub,  aarzel dan niet om één van ons aan te spreken, we lichten je graag verder in detail in.

Gepubliceerd op 15/09/2017, door inge