UPDATE 22 maart : Communicatie Corona

Update 22 maart :

Beste,

Goed nieuws! In onze club was één van onze leden ziek door corona, deze persoon stelt het prima en is gisteren officieel genezen verklaard! 👍💪

We krijgen vragen over hoe het nu verder moet met de competitie. Eind deze week zal de FBRB hierover vergaderen. Van zodra we nieuws hebben, gaan we jullie uiteraard onmiddellijk inlichten.
Ondertussen krijgen onze pleinen een groot onderhoud….

Flanders Open Rugby :
FOR is momenteel volboekt met ploegen over de hele wereld. Vanzelfsprekend komen er dagelijks tal van vragen toe van deze ploegen. Naar hen sturen we op regelmatige basis info mbt de huidige situatie in België mbt corona.
Tot op heden werken we keihard verder achter de schermen om Flanders Open Rugby te organiseren op 29/30/31 mei 2020, tenzij de overheid er binnenkort anders over beslist.
We volgen, net zoals iedereen de situatie op, en zijn tevens aan het bekijken wat de alternatieven zijn. We houden jullie op de hoogte.

Aan onze spelers/speelster willen we vragen om niet bij de pakken te blijven zitten en jullie conditie op peil te houden. Jonas post dagelijks filmpjes op de facebook van Rugby Vlaanderen met tal van leuke oefeningen. #moveinuwkot

Maar vooral : blijf gezond & volg de richtlijnen van de overheid op! #stayfit #blijfinuwkot

Update 13 maart :
Beste, hieronder een update van de FBRB mbt de maatregelen inzake corona.

Zoals jullie wellicht al vernomen hebben in de media worden alle trainingen/wedstrijden afgelast tot en met 03 april! Ons clubhouse blijft dus tot dan gesloten (inclusief fitness).
Van zodra we meer info hebben zullen dit vanzelfsprekend onmiddellijk communiceren!

communicatie 12 maart :

Beste rugbyvrienden,

De hele wereld is dezer dagen in de ban van het Coronavirus. Zo ook de sportwereld … en zo is ondertussen ook onze club al rechtstreeks betrokken. Het nieuws bereikte ons immers dat één van onze leden positief testte op het virus en momenteel in quarantaine zit; hij stelt het evenwel zeer goed en de ziektesymptomen zijn beperkt.

Mogen geplande sportevenementen doorgaan? Neem je als speler wel of niet deel aan wedstrijden? En wat met je wekelijkse clubtraining?

Vandaag wordt ook België meer en meer geconfronteerd met Corona. Het blijft onduidelijk hoe de virusuitbraak de komende weken in België verder zal evolueren. We zullen de situatie samen met de overheid dagelijks blijven volgen en indien nodig de vereiste beslissingen nemen.
De medische commissie FBRB is ook van mening om alle wedstrijden uit te stellen tot nader order tot wedstrijden senioren dames en heren toe. We volgen alleszins de zaken verder op de voet.

Deze avond zat de Raad van Bestuur samen en werden een aantal afspraken hieromtrent op clubniveau gemaakt. Vanzelfsprekend zijn voor ons als club de gezondheid en veiligheid van onze leden onze grootste zorg. Daarom volgen we nauwgezet de adviezen van de Belgische overheid, de internationale (gezondheids)organisaties en onze Belgische Rugbybond op.
Uiteraard bereiden we op dit gebied de nodige veiligheidsmaatregelen en -instrumenten voor om onze club in de veiligst mogelijke omstandigheden te blijven runnen.
Voor onze club betekent dit concreet dat  alle trainingen  (Inclusief fitness) tot en met maandag 16 maart worden afgelast. Uiterlijk dinsdag 17 maart volgt een nieuwe communicatie die rekening houdt met de evolutie van het virus en de door de overheid en FBRB getroffen maatregelen.

Tot slot nog enkele aanbevelingen:

• Alle leden die zich ziek voelen of koorts hebben, blijven thuis. We willen het risico op besmetting minimaliseren. Rechtstreeks contact (handen schudden, kussen, omhelzingen, …) worden afgeraden.
  • Was uw handen bij aankomst en bij vertrek in de club.
  • We raden de spelers aan om niet van elkaars drinkbus te drinken.

Bij een positieve test vragen wij met aandrang hiervan onze clubsecretaris in kennis te stellen teneinde de meest adequate maatregelen te kunnen treffen.

Waar vindt u meer algemene informatie? Op www.info-coronavirus.be kunt u alle informatie makkelijk vinden en worden de ‘veel gestelde vragen’ doorlopend bijgewerkt onder toezicht van een groep experten en virologen. Ook het laatste nieuws over de evolutie in ons land is er op een toegankelijke manier te raadplegen. U kunt op de website ook per mail uw vragen kwijt of bellen naar de FOD Volksgezondheid op het gratis infonummer 0800-14 689.
Aarzel alvast niet om contact met ons op te nemen als u nog andere vragen of opmerkingen heeft.

Dank voor uw begrip!
Met vriendelijke groeten,