Bedankt José !

Donderdagavond, 16 november 2017, een historisch moment dat we graag met alle DRC leden en vele anderen in de rugbywereld wensen te delen…..

José ‘Portemenee’, Joseeken, …… had al een tijdje geleden haar afscheid als RR-lid en penningmeester aangekondigd. Op haar verzoek deden we dit officieel voor de RR-vergadering, donderdag laatstleden.

Haar carrière als penningmeester startte in 1998… Via Alain (die reeds speler en secretaris was op dat ogenblik) zette José de eerste stappen in het DRC bestuur. Ze volgde er Anne Pieters op  .Vanuit haar professionele job bij Caroline Biss had het bestuur onmiddellijk een ervaren boekhoudster in de rangen en was een belangrijke functie ingevuld. Ook haar  vader (bekend in de club onder zijn naam Pit )was ook dan reeds  onze trouwe poetsman van de club. Op dat ogenblik zal José niet geweten hebben dat ze voor 19 jaar vertrokken was. Inderdaad na 19 jaar neemt José geen afscheid van de club doch wel van de zware functie van penningmeester. De opvolging is vorig jaar reeds opgestart en zal uitgevoerd worden door Jan Verhavert die steeds beroep op haar kan doen om de overgang stapsgewijs tot een perfect einde te brengen . Samen met José en ADP , ons boekhoudkantoor , zal de continuïteit en de opvolging dus perfect geregeld worden.

Met de haar gekende gedrevenheid, correctheid, volharding en passie leverde zij gedurende ontelbare uren, dagen, weken,maanden en jaren voor onze club een enorm werk af om als een pitbull onze cijfers en boekhouding te bewaken…. Tot ergernis van velen was er geen discussie over de kleinste details. Het moest en zou perfect in orde zijn. Dit resulteerde een jaar geleden zelfs in felicitaties van BTW en belastingen. Onze boekhouding was een voorbeeld in de regio voor vele sportclubs. Dat kan tellen zeker !

De overgang van feitelijke vereniging tot VZW werd door José perfect tot een goed einde gebracht.

Het was voor haar een onbetwiste zaak alle leveranciers correct en snel te betalen. Velen onder ons zijn wel eens teruggestuurd omdat BTW nummer niet vermeld was, het adres niet correct vermeld was, soms tot vervelens toe. Doch iedereen moest het voor haar correct doen. Velen hebben zo toch wat financiële opleiding genoten.

Een club met vele mensen kan op dat vlak vele risico s opleveren doch onze moeder der financiën controleerde alles en iedereen in het belang van de club. Meer dan terecht uiteraard.

José heeft vele hilarische momenten meegemaakt met vrienden en vriendinnen… Vele herinneringen blijven echter verborgen in de ’diepste geheimen van de madammen-club’…

De FOR feestjes en vele andere avonden en weekends blijven voor José steeds een aangenaam terugdenken.

Haar zware werk in de club wordt nu doorgegeven zodat José nog meer kan genieten van haar vrije tijd die ze nu reeds deelt met haar familie.

José,

In naam van de club en al haar leden een diepe nederige buiging  en respect voor het vele werk achter de schermen dat je in alle stilte 19 jaar lang (!) hebt uitgevoerd… Geniet van je vrije tijd, vrienden en familie. Kom gerust elk weekend langs. De club zal je steeds met open armen ontvangen en we zullen je waarden en principes blijven koesteren.

Tot binnenkort!

.Peter De Block