Bedankt Joe en Pierre !

Beste,

Hierbij een kleine stand van zaken ivm het einde van het huidige seizoen.

Gezien de impact van COVID-19 en het logische gevolg dat de competitie vroegtijdig is stop gezet willen we toch twee mensen bedanken die stoppen als coach bij Dendermonde RC. Het betreft de backs coach en hoofdcoach van de heren senioren, Pierre Chancel en Joseph Cain.

Pierre heeft de club vervoegd in het topseizoen 2015-16, na één seizoen bij Antwerp, en is vijf seizoenen bij de club gebleven met de nodige resultaten. Eerst als speler, landskampioen en bekerwinnaar, waarna hij verplicht moeten stoppen is als gevolg van teveel “headnocks”. Deze zware tegenslag heeft zijn passie voor het spel niet weg genomen en begon hij als hulp coach om de laatste 2 seizoen te eindigen als backs coach. In deze periode 2x landskampioen, 1x bekerwinnaar en de winnaar van de laatste super-cup!

Joseph “Joe” Cain kwam vorig jaar bij de club als hoofd coach na enige seizoenen bij Kuala Lumpur Tigers en daarvoor jeugdproduct en profspeler voor onze global partner Leicester Tigers. Na een eerste moeilijk seizoen behaalde hij met de ploeg de beker van Belgie en de play-off’s van de competitie.
Na een mooie start met enkele mooie overwinningen met reeds een finale plaats in de beker verzekerd te hebben en al zeker van de play-off’s dit seizoen zullen we spijtig genoeg nooit weten hoe dit mooie verhaal zou geëindigd zijn!

Zoals eerder vermeldt is dit seizoen door COVID-19 tot een, begrijpelijk, abrupt einde gekomen. Wij hadden graag nog zeker een seizoen verder willen werken met beide heren. Maar na enkele gesprekken in Januari wisten wij al dat beiden de samenwerking met de club, om privé redenen, niet gingen verlengen. Zij hadden ons toen laten weten dat zij terug naar respectievelijk Frankrijk en de UK gingen wat natuurlijk heel begrijpelijk is.

Wij wensen hen als club te bedanken voor de succesvolle samenwerking en wensen hen beiden veel geluk in hun verdere carrière, zowel professioneel als privé.

Sportieve groeten,
Namens de Raad van Bestuur