Wedstrijdverslag Givoise – Gazellen III

Gazellen III 02/12/2017  : Verslag Section Givoise  –  DRC GazellenIII

Wel of niet spelen dit weekend door onze GazellenI? Het was een hectische aanloop naar deze speeldag.

Toch in extremis 2 ploegen samengekregen, om onze geel-groene kleuren te verdedigen deze zaterdag.

De Gazellen III moesten de verste verplaatsing van het seizoen maken, naar Gives, bij Hoei.

Ging dit dan “de clash” worden van de eerste seizoenshelft? Section Givoise staat 2de in het klassement, weliswaar met een wedstrijd meer gespeeld dan onze GazellenIII, die bij winst hun eerste plaats nog meer glans konden geven.

Met 10 speelsters reizen we af naar Gives, waar ze moedig  het speelveld oplopen, wetende dat deze 10 een uur lang alles zullen moeten geven, daar er geen wissels beschikbaar waren.

We vatten de wedstrijd aanvallend aan, waar na een 10tal minuten, en knap collectief spel, Britt een try kan scoren.

Enkele minuten later herhalen onze Gazellen deze actie, en Britt kan er opnieuw doorglippen om de stand te verdubbelen.  Anna dikt de score met 2 punten aan dank zij de conversie.  Section Givoise kan een try tegenscoren, Dit mede mogelijk gemaakt door de referee, geleverd door de thuisploeg, die toch verdacht lang het voordeel liet aan zijn thuisploeg…

Toch konden we dank zij ons doorzettingsvermogen, nog een derde try scoren voor half-time.

De tweede helft begint met minder nauwkeurig rugby van onze Gazellen, maar ze komen er toch door, tot  Phoebe, volgens de ref, te hard komt vegen in de ruck… Met 9 houden we stand, maar de snelste speelster van Givoise glipt door onze verdediging, en kan nog een try tegen maken, 10-17.

Wij moesten alles uit de kast halen, wouden we met winst én bonuspunt terugkeren naar de Ros Beiaardstad.

Hier slaagde Hanna in na een felle collectieve strijd in de 10 meter voor de trylijn. Bonuspunt binnen.

Givoise leek gebroken, en in de laatste minuten konden onze Gazellen terug leuke dingen laten zien. De wedstrijd werd afgeblazen na een moedige strijd, op een bijna-try, voorwaarts in de tryzone, om de bal toch maar tussen de palen te drukken :-), geen 5de try voor ons dus.

De speelsters van de wedstrijd waren Britt en Hanna, en eigenlijk allemaal een beetje 🙂

Het geluk na de wedstrijd kon niet op toen ze vernamen dat hun ploeggenoten, thuis aan Coq Mosan ook een poepie hadden laten ruiken.

Verslaggever : Dan

Gepubliceerd op 03/12/2017, door Kurt