ALWEER WINNEN ONZE 3 GAZELLEN-PLOEGEN

Dit weekend werd het alweer een geweldig succes voor onze 3 Gazellen teams en deze keer in 3 uitwedstrijden.

Na heel wat puzzelwerk deze week zijn we er alweer in geslaagd 3 teams samen te krijgen.

Onze Gazellen 3 mochten zaterdag naar Oudenaarde 2, het werd weer een mooi resultaat van onze Jonkies 5 -51. Hoewel de uitslag anders laat blijken moest er weldegelijk gevochten worden voor elk punt. Enkele van onze jonkies lieten zich positief opmerken, een voorbeeld hiervan was het tackle-werk van de 14 jarige Shannon Van Droogenbroeck, zij toonde helemaal geen schrik om zich vol in de strijd te gooien. Ook speelden Joke Sonjeau en Eline Vervaet zich in de kijker. Jana Van De Walle gaan we nog eens goed moeten uitleggen waar de try-line nu juist ligt 🙂  Volgende week spelen Gazellen 3 uit, de derby tegen de Brigandzellen in Berlare.

Gazellen 1 & 2 speelden op verplaatsing in en tegen Frameries. Bij gazellen 2 werd het weer 1 richtingsverkeer met een paar mooie try’s van speelster van de match Heleen Putteman, einduitslag 5 – 64.

Gazellen 1 starten weer degelijk aan de wedstrijd tegen een sterk Frameries, het duurde weer even voor we balbezit kregen en de machine aansloeg. De verdediging werd weer het sterke punt van Gazellen 1, hier viel het harde werk op van de tandem Sytske D’Haeseleir en Nele Pien in ¾ en van Carmen De Donder bij de voorwaartsen. Aanvallend loopt het nog niet helemaal zoals we willen, maar we zien toch elke week vooruitgang. Met de rust stond het 0 – 21 en kort na rust werd de vierde try gescoord, dus bonuspunt binnen. Daarna verwaterde de wedstrijd (zoals het weer) en kon Frameries nog tegen scoren. We onthouden weer de goede verdediging en de mooie collectieve try’s afgemaakt door onder andere Charlotte Kuhn, zij werd als speelster van de match gekozen. Hier ook dezelfde opmerking als voor Jana bij Gazellen 3, maar deze keer voor I’U. Gelieve voor de wedstrijd eens goed controleren waar de try-line nu juist ligt.

Onze 3 Gazellen teams staan nog steeds alle 3 mooi te blinken op kop van de verschillende klassementen. Toch wel iets om fier op te zijn!

Volgende week is er geen wedstrijd voor Gazellen 1 en 2, maar graag iedereen op post om te gaan supporteren voor onze Gazellekes in Berlare kick-off om 15u.

Gepubliceerd op 09/10/2017, door inge