Gazellen en senioren winnen halve finales

Persbericht Dendermonde Rugby Club

Het voorbije weekend werd er zowel bij de mannen als de vrouwen gestreden voor een finaleplaats in het kampioenschap. Gezien zowel de gazellen als senioren leider waren in de competitie werden de matchen op DRC gespeeld wat een thuisvoordeel met zich meebracht. Aangemoedigd door massaal opgekomen supporters wonnen zowel de dames als de heren hun wedstrijd.
Dit maakt dat zowel de vrouwen als de mannen volgende week in de finale staan en strijden voor de titel….een unieke kans!

Dendermonde Rugby Club roept dan ook al zijn supporters op om volgende week zaterdag 12 mei 2018  hun ploegen te komen aanmoedigen in Brussel – Nelson Mandela Stadium.

Wedstrijdverslagen :

Zaterdag 5 mei 2018 : GAZELLEN
DRC Gazellen – Kituro 60-12

Na een moeizame eerste helft tegen een super gemotiveerd Kituro breken de Gazellen door in de tweede helft. Door een beter samenspel, minder individuele fouten en het inbrengen van gemotiveerde reserven werd de eindscore uiteindelijk oververdiend 60 – 12.

Zondag 6-5-2018
DRC – SOIGNIES : 16-09

Na de sterke prestatie van DRC twee weken geleden in Soignies ging iedereen ervan uit dat deze wedstrijd een haalbare kaart moest zijn.
DRC startte formidabel,Soignies kwam de eerste 10 minuten niet in het stuk voor. LEDINGHAM bracht de score op 3-0 via penalty , kort nadien wist Durand de 1ste try te scoren 08- 00 na 20 minuten.
Wegens het warme weer werd een waterbreak ingelast. Na de herneming kon DRC echter niet doorgaan op zijn elan. SOIGNIES kwam terug in de match na 2 penalties van Williams. DRC duidelijk in mindere doen , moest de tegenstander net voor de pauze zelfs op voorsprong laten komen . Penalty Williams 08-09 ruststand.
De 2de helft werd een nagelbijter van de beste soort. Hard maar fair spel dat golvend over en weer ging, maar zonder echte scores. Uiteindelijk komt DRC na 58min terug op voorsprong 11-09.

Het vervolg van de wedstrijd wordt met een verschroeiende intensiteit afgewerkt. Geen van beide teams kan echter scoren.
Tot in de 78ste minuut DRC een ultieme aanval opzet. Na mooi opbouwend spel wordt ILLSTON in de 22 meter zone gelanceerd. De man van het seizoen bij DRC scoort de ultieme try 14-09. LEDINGHAM maakt de conversie 16-09.
In een oververhitte eindfase weet DRC stand te houden en verzekert zich voor een 3de finale in 3 jaar.

Gepubliceerd op 08/05/2018, door Kurt