Senioren I : DRC – Luik

Zondag 15/04/2018

DRC 1 – Luik 1 95 – 08

Na de zoveelste onderbreking in de seizoenskalender mocht DRC 1 voorbije zondag nog eens aantreden.
In een inhaalwedstrijd van de 12de speeldag ontving leider DRC het als laagst geklasseerde RFC Luik.
RFC Luik, met nog een kleine sprankel mathematische hoop om zich te handhaven in 1ste Divisie, verscheen aan de aftrap met een gehavend team.

DRC liet van bij aanvang geen spaander heel van de Luikenaars. Reeds na 13 minuten was het offensief bonuspunt voor DRC al binnen !
Dit na mooie try’s van Michem , Rosvall (2x), Cording en 4 conversies van Ledingham.
DRC berustte niet en ging verder op zijn elan met champagne rugby . De eerste speelhelft werd afgesloten met een stand van 56 – 00. Try’s van Cording (2x), Ledingham,Durand , alsook een 100% conversie rate van Ledingham gaven de ruststand weer.

Na de pauze ging het Dendermonds offensief onverminderd verder. Try’s van Rosvall, Michem, Heuvinck , Van der Zijpen , Durand (2x) ,De Backer en enkele conversies bracht de stand tot 95 -08. Enig lichtpunt voor Luik was het scoren van een tegen try.

Na 70minuten effectieve speeltijd besloot scheidsrechter Catteau reeds een eind aan de match te maken. Onbegrijpelijk voor de menig opgekomen supporters en dus ook een domper op de feestvreugde omdat de 100 punten niet werden gehaald.

DRC 1 liet het echter niet lang aan zijn hart komen en verstevigde met deze overwinning zijn leidersplaats. Met nog 2 kompetitiewedstrijden in het vizier lijkt een thuis halve finale binnen bereik.

Eindstand : 95 – 08

Volgende afspraak : zondag 22 april op RC Soignies !!

Verslaggever : Alain

Gepubliceerd op 18/04/2018, door Kurt