Proficiat U14 – U16 – U18 !

Onze U14 begon dit seizoen in Eerste Nationale met hoge verwachtingen. De motivatie van de spelers en trainers resulteerden in mooi rugby, gebracht door een ploeg waar de motivatie en inzet van afdruipt.
Het was tot de laatste match van de heenronde wachten om de kroon op het werk te zetten : een overwinning tegen La Hulpe met behoud in Eerste tot gevolg !
De toon voor dit en volgend seizoen is gezet…we kijken uit naar de evolutie van deze jongens en meisjes in onze club.

Na het pechseizoen van vorig jaar moest onze U16 in derde aan de bak. Dat promoveren een doelstelling was is een publiek geheim.
De boys van U16 toonden hun inzet en gedrevenheid, aangestuurd door hun trainers. De match tegen Oudenaarde was een mooi staaltje rugby in barre terreinomstandigheden, met een klinkende overwinning als afsluiter.
Met slechts één verlies in de heenronde, eindigen zij op een knappe tweede plaats in derde nationale.
De promotie naar tweede nationale is meer dan verdiend, benieuwd naar wat onze U16 de tweede speelhelft van dit seizoen gaat brengen.

De U18 speelt al een paar jaar in de hoogste divisie, met de daarbij horende verwachtingen.
Wie al komen supporteren is voor deze ploeg stelt vast dat de dynamiek waarmee deze ploeg speelt hoge toppen kan scheren.
Met de gedrevenheid waarmee deze ploeg mooi rugby brengt, is een vierde plaats tijdens de eerste seizoenshelft welverdiend en behoud in eredivisie vanzelfsprekend !
Mogen we nu al beginnen dromen van een halve finale op het einde van dit seizoen ? Als het van de motivatie van spelers en trainers afhangt, zal dit zeker het geval zijn.

Bedankt aan alle spelers, trainers en teammanagers voor de inzet voor hun ploeg. Ook een dikke merci aan de supporters om onze jeugd te steunen, zij zijn immers de toekomst van onze club!

Verslag : Kurt

Gepubliceerd op 26/11/2017, door Kurt