DRC I en II winnen van Bosvoorde

Zondag 03/12/2017 – DRC 2 Senioren verstevigen positie .

DRC 2 had geen makkelijke kluif aan een stug reserveteam van Boitsfort RC. Tot aan de pauze ging de wedstrijd gelijk op. Tussenstand half time 08-08. Na de pauze kregen we een ander DRC te zien. Na enkele tactische wissels ging het tempo al snel de hoogte in. Eerst na penalty werd het 11-08. Kort nadien kon DRC2 zijn volgende try drukken (16-08). Met nog 15 min te gaan had DRC2 nog wat werk om het bonuspunt binnen te halen . Een volgende try werd gescoord 5min voor het einde (21-08). In de ultieme seconde van de wedstrijd , wist DRC 2 het bonuspunt te verzilveren. Na een mooi , lang uitgespeelde actie werd de ultieme try gescoord. Bonuspunt binnen , alsook een mooie 3de plaats in de rangschikking !
Eindstand : 26 – 08.

Zondag 03/12/2017 – DRC 1 laat zich niet verrassen !

Wat op papier makkelijke klus moest worden voor de kompetitieleider , werd in de eerste 40 minuten echter een lastige karwei.
Boitsfort RC 1 was niet naar DRC afgezakt om zich zomaar gewonnen te geven. Na 20 minuten stonden was er nog steeds niet gescoord. DRC 1 niet bij macht om het te doen , Boitsfort niet concreet genoeg om de kansen af te werken. Boitsfort kon echter wel de score openen na penalty (00 – 03). Blijkbaar kon dit echter enkele DRC spelers wakker schudden . Al snel kon na mooi aanvallend spel Coupé voor 05-03 voorsprong tekenen. Met een penalty van Ledingham nam DRC lichte afstand (08-03). Net voor rust deed Coupé nog een try erbij (15-03).
Na de pauze kon Boitsfort nog even in de wedstrijd komen maar dan sloeg eindelijk de DRC 1 aanvalsmotor aan. Met 2 snel op elkaar volgende tries van Coupé en Ledingham liep DRC al snel uit en was het bonuspunt zeker (27-03). Verder in de wedstrijd werd aankomend DRC talent op het terrein gezet en dit gaf een nieuwe boost. De score werd nog aangedikt met tries van Dierick (2), Ledingham (1), Matthijs (1) en Noorman (1). Uiteindelijk werd Boitsfort RC huiswaarts gestuurd met een stevige 55-03 oorveeg. Opmerkelijke prestaties van Illston , Zaman en Noorman vielen zeker op !
Job geklaard voor DRC en stevig aan de leiding in 1ste Nationale. Afspraak volgende week zondag , thuis tegen hekkensluiter Luik.

Verslaggever : Alain

Gepubliceerd op 04/12/2017, door Kurt