WE verslag 29-30 september

Voor de tweede week op rij kwam onze kleine jeugd aan de bak. Na het thuistornooi van vorig weekend stond de verplaatsing naar BUC op het programma. Onze U 08/10/12 deden het prima! Zij kunnen zich nu beginnen voorbereiden voor het volgende Nationaal tornooi thuis op 13/10/2018.
Onze jeugdwerking, deze week nog bekroond door Rugby Vlaanderen, draait op volle toeren.

De U14 en U18 speelden op verplaatsing te ASUB.
ASUB – U14 : 70-0
ASUB – U18 : 37-0
De trainers gaan deze week aan de slag, met de positieve punten van de match in het achterhoofd, om de ploegen voor te bereiden voor de komende thuismatch volgend WE tegen Bosvoorde.
U16 speelde op verplaatsing tegen Leuven. Een spannende match met als ruststand 0-0. DRC kon uiteindelijk de match winnen met 5-12.

Enkel Gazellen 1 speelden dit weekend. Frameries speelde een beresterke match en kon onze gazellen in verlegenheid brengen. Ruststand 15-0.
Met het mes tussen de tanden konden onze dames toch deze thriller nog winnen met 15-17.

DRC 3 nam het op tegen Brigandze, altijd een fijne derby tegen de vrienden uit Berlare. DRC 3 bleek echter met overtuiging de betere. Eindstand : 48 – 10

DRC 2 opende eveneens deze zondagnamiddag op een positieve manier. Tegenstander Bosvoorde RC 2 was in de 1ste helft nog even een moeilijk te bekampen team , in de 2de helft was t echter DRC 2 die het laken naar zich toe trok, met bonuspunt . Eindstand : 27- 08.

De wedstrijd waar menig supporter was voor afgezakt was natuurlijk DRC 1
– Bosvoorde RC 1 . Bosvoorde RC 1 , niet zo best gestart aan de competitie, bleek echter een zeer realistisch gameplan te hebben en benutte elke mogelijkheid om het DRC moeilijk te maken.
Tijdens een gelijkopgaande eerste helft met missers langs beide zijden , wist Bosvoorde gelijk tred te houden met DRC . Ruststand : 20 – 19.

Na de hervatting kwam een verbeten en gedisciplineerd Bosvoorde sterk uit de kleedkamers. Al snel keek DRC aan tegen een achterstand van 20 – 29.

Vele toeschouwers vreesden voor een drama ! Na enkele wissels en een kleine fysiek beter DRC werd het laatste kwartier één en al Dendermonde.
Eerst via penalty (23-29) en dan een try zonder conversie kwam de score met nog 3 minuten te gaan op 28-29.
Bosvoorde kon de laatste minuten het tempo niet meer bijbenen en in de ultieme aanval kon DRC de eindscore vastleggen.

Eindscore 35 – 29 , met bonuspunt voor beide teams.

Gepubliceerd op 01/10/2018, door Kurt