Verslag zaterdag 13/10

Het Nationaal jeugdtornooi was weer een succesnummer voor onze jeugd. Voor het eerst dit seizoen kwamen onze U06 aan de bak. Ze hebben er lang naar uitgekeken en hebben met trots hun eerste wedstrijd gespeeld. Goed gedaan jongens en meisjes.
Onze U08/10/12 speelden verschillende wedstrijden en lieten aan de supporters een mooi staaltje rugby zien.
Graag een dikke dankjewel voor iedereen die zich weer heeft ingezet tijdens dit Nationaal jeugdtornooi…..leve onze vrijwilligers !

De U14 en U18 speelden uit op Kituru, altijd een moeilijke verplaatsing. De U14 hield tijdens de eerste helft zeer goed stand en liet een paar mooie acties zien, de stand ging gelijk op!
De tweede helft was Kituru duidelijk de sterkere ploeg, en kon kort na mekaar een paar tries maken : 45-10
Bij de U18 konden we hetzelfde verhaal neertekenen. U18 begon zeer sterk aan de wedstrijd. Ze drukten meermaals Kituru in hun eigen 22, kampeerden zelfs regelmatig aan de trylijn, doch slaagden er maar niet in om dit te verzilveren. Met een klein verschil werd er gerust. De tweede helft was Kituru op dreef en lieten onze U18 hun kopje hangen : 38-0

U16 verloor hun vorige wedstrijd nipt en keek uit naar de thuiswedstrijd tegen Coq Mosan. Het werd een thriller van formaat. Maar U16 kon hun voorsprong behouden en won de wedstrijd : 10-0.
U16 staat in de kop van het peleton, we kijken al uit naar de tweede seizoenshelft!

Gazellen 3 speelde thuis een uitgestelde wedstrijd tegen Oudenaarde. Onze “jonkies” werden op het veld bijgestaan door enkele ervaren speelsters. Een formule die duidelijk werkt. Door onze jonge spelers op het terrein met raad en daad bij te staan, is de toekomst van onze gazellenploeg gegarandeerd. De match werd afgesloten met schitterende cijfers : 67-5

Gazellen 1 speelde thuis de 1/8 finale voor de beker tegen Celtic. We kunnen hier kort over zijn : onze gazellen zijn dit seizoen duidelijk op dreef en wonnen de match met verpletterende cijfers : 127-10. Proficiat dames, trainers en managers…we kijken al uit naar het vervolgverhaal !

Gepubliceerd op 16/10/2018, door Kurt