Verhoging lidgelden

BESTE LEDEN,

De nieuwe tarieven voor het seizoen 2019-2020 zijn bepaald KLIK HIER om deze te bekijken.
U zal vaststellen dat er een verhoging is ten opzichte van vorig seizoen, graag lichten we dit toe.

Vorig seizoen werd er een verhoging toegepast door de FBRB van 5 euro per lid, dit werd ten laste genomen door de club en niet doorgerekend naar onze spelers/speelsters. (Voor elke lid dienen we trouwens 2 keer lidgeld te betalen : aan Rugby Vlaanderen en aan de FBRB.)
Dit jaar werd tijdens de ALV van de FBRB een forse lidgeldverhoging goedgekeurd. DRC was aanwezig op de vergadering en stemde tegen deze verhoging.
Wij zijn immers van mening dat het jarenlange financieel wanbeheer van de FBRB , met een grote schuldenberg tot gevolg, niet mag worden doorgerekend naar de leden.

De lidgeldverhoging van de FBRB is van toepassing voor spelers van U06 tot en met veteranen, zelfs voor onze niet-sportende leden (trainers, managers, medische staf)!
De jaarlijkse bijdrage wordt verhoogd met 20 euro (+ 5 euro van vorig seizoen), daarenboven wordt er een toeslag gerekend voor alle ingeschreven ploegen en worden sommige boetetarieven met maar liefst 30% verhoogd.
U zal begrijpen dat we als club een dergelijke drastische verhoging (30 euro/speler, boetes niet bijgerekend) dienen door te rekenen naar onze spelers/speelsters.

Het voorbij seizoen kregen we van zowel ouders als van leden de opmerking dat er tijdens het seizoen veel acties worden georganiseerd, waarbij een bijkomende financiële bijdrage van de ouders wordt verwacht. We kregen vaak de boodschap dat er liever iets meer lidgeld wordt betaald in ruil voor het minderen van deze acties.
We willen ingaan op deze wens en zullen ons als club engageren om sommige van deze acties te schrappen. Om dit budgettair te compenseren voorzien we een verhoging van 10 euro per speler/speelster van het lidgeld.

Wanneer we de aangepaste tarieven van ons lidgeld vergelijken met andere rugbyclubs (of met andere sportclubs) zijn deze nog steeds sterk concurrentieel, zeker als we zien wat het aanbod is naar onze spelers en speelsters toe.
We willen als bestuur blijven inzetten op service naar onze spelers/speelsters/staf : het busvervoer blijft gratis (er reden vorig seizoen meer dan 80 bussen!!), onze fitness zal weer een update krijgen met nieuw materiaal, we blijven investeren in bijscholing/opleiding van onze trainers/refs/medische staf, er wordt nieuw rugbymateriaal aangekocht, oprichting van DRC Academy voor onze jeugdspelers, Partnership met Leicester Tigers voor bijkomende trainingen en opleidingen van onze jeugd en onze coaches,  …

We hopen op jullie begrip en steun voor deze verhoging. Vanzelfsprekend handhaven we de gezinskortingen die we reeds jaren toekennen.
De jaarlijkse inschrijvingsdag zal doorgaan op zaterdag 31 augustus (van 10 tot 12 hr). Tevens zal er dan de mogelijkheid geboden worden tot aankoop van kledij + de spelerstruitjes van vorig seizoen zullen verkocht worden aan democratische prijzen.
Al onze geledingen zullen volgend seizoen worden uitgerust met gloednieuwe spelerstruitjes

Een fijn verlof iedereen
Namens de Raad van Bestuur DRC