TopWE voor onze Gazellen en Senioren!

Zaterdag kwamen alle 3 onze gazellenploegen in actie… alle hens aan dek dus!
Onze gazellen 2 waren duidelijk een maat te groot voor de speelsters van Coq. Mooie spelcombinaties leverden knappe Try’s op, die in een sneltempo mekaar opvolgden.
Fijn om te zien is dat enkele speelsters na een tijdje afwezigheid terug op een knappe manier hun retour maakten.
De eindstand spreekt boekdelen : 72-12
De “jonkies” van gazellen 3 namen het op tegen Curtrycke. De match was van in het begin een one-way-show. Try’s volgden mekaar zo snel op, dat we ons afvroegen of de ref nog kon volgen met ze op te schrijven.
De eindstand is duidelijk : 91-5.
Onze gazellen 3 zijn flink op koers om , net zoals vorig jaar, de titel terug binnen te halen. Proficiat dames! #onskweeksucces #thefutureisbright
Gazellen 1 heeft in het verleden altijd al een geduchte tegenstander gehad aan Coq. (Op 20/10/18 gingen onze dames nipt winnen met 15-19).
Onze gazellen namen van in het begin het heft in handen en dwongen Coq vanaf minuut één tot verdedigen. Eigenlijk was dit het lot van Coq gedurende gans de wedstrijd. Onze voorwaartsen hadden het niet altijd even makkelijk met de stevige dames van Coq, maar al snel kwam de DRC-trein op gang met verschillende Try’s tot gevolg.
Knappe en snelle combinaties van onze driekwart, gevolgd door een stevige support van onze voorwaartsen….Coq maakte geen kans en moest ondergaan.
Eindstand : 39-5. Onze dames staan lonely at the top! Volhouden dames, mogen we dromen van een dubbel dit seizoen?
Al onze gazellen brachten zaterdag TOP-rugby, een leuk Mexicaans feestje achteraf was dan ook meer dan verdiend.
Graag zetten we ons keukenteam in de bloemetjes, die voor een lekkere chili con carne zorgden… Bedankt dames !!
Zondag kwamen onze Senioren 1 en 3 in actie.
Senioren 1 moesten op verplaatsing naar Coq Mosan voor de kwartfinale van de beker. Gezien Coq in tweede speelt begon de match met een voorsprong van 7-0.
Onze heren kwamen al snel aan scoren toe, het klasseverschil was overduidelijk. DRC was duidelijk een maat te groot voor Coq, met een eindstand van 14-67 zijn dit overduidelijke cijfers.
Onze senioren nemen het volgende week op tegen Frameries, laatste in het klassement. De geduchte concurrenten zijn voor nadien…komaan boys, keep the focus !
Senioren 3 speelde tegen Laakdal RC voor het virtueel leiderschap in het klassement. Een mogelijke titel hing af van het resultaat van deze wedstrijd.
Heren, en wat voor een wedstrijd… Van meet af aan werd het spel bikkelhard maar fair gespeeld. De mannen van Laakdal kwamen duidelijk met hetzelfde doel…de titel pakken.
Met een ruststand van 19-7 was het spel nog zeker niet gespeeld. Winnen met een bonuspunt, en met liefst een zo groot mogelijk puntenverschil was een must.
Het publiek werd verwend met een spannende wedstrijd, dergelijke matchen zie je soms zelfs niet in de Nationale reeksen!
Onze boys konden uiteindelijk de match winnen met een knappe eindstand van 36-10, tot vreugde van de talrijke aanwezigen.
DRC3 is leider in het klassement…een dikke welverdiende proficiat boys!
Een dikke pluim voor onze trainers, medische staf & managers… zonder hun inzet kunnen we deze resultaten niet neerzetten.
Bedankt aan de vele vrijwilligers : lijnen trekken, tappen, keukenmedewerkers, … Jullie zijn de sterkte van onze club 😘💛💚👍

Gepubliceerd op 18/02/2019, door Kurt