Senioren : Dubbele winst tegen ROC

DRC 2 – ROC 2

In een 1 richtingswedstrijd bleek DRC al snel veel te sterk voor een matig ROC. Al snel kwam de score op 14-00 na try’s van Lauwers en De Kegel. De Bondt nam de conversies.
Na 20 minuten mocht ook Dumez zijn duit in het zakje doen (19-00). Offensief bonuspunt van de wedstrijd was binnen net voor half time met een try van Ockerman (24-00) .
In de 2de speelhelft na het doorvoeren van enkele wissels hetzelfde spelbeeld , een dominant DRC 2 en een onmachtig ROC 2.
De score werd nog aangedikt door Van Den Eede (2x) en Meert.
DRC 2 sluit het seizoen af met een knappe overwinning 41-00 , en een mooie eindplaats in de top 4 .

Eindstand : 41 – 00

DRC 1 – ROC

In de laatste wedstrijd van de reguliere kompetitie was er niets meer te winnen of verliezen voor DRC. Het thuisvoordeel in de play off halve finale was al even binnen na winst de voorbije weken.
De Dendermondenaars maakten er echter tegen een B team van ROC wel een spektakelstuk van.
Reeds na 5 minuten werd de score geopend door Rosval, conversie Ledingham (07-00).
Amper 4 min later kon Ilston opnieuw scoren, conversie Ledingham (14-00). Dierickx dikte na 14 minuten aan tot 19-00, met conversie Ledingham (21-00).
ROC scoorde nog even tegen (21-07).  Maar het was duidelijk dat ROC zijn sterkste spelers wou sparen voor de play off wedstrijd van volgende week.
Na 28 minuten had DRC het bonus punt al binnen na opnieuw try van opnieuw Rosval, conversie Ledingham (28-07).
ROC drukt zijn 2de try ,kort hierna in een zeer open wedstrijd.

Net op het signaal van halftime maakt Ilston zijn 2de try van de dag , conversie Ledingham (35-14).
DRC neemt in de 2de helft een beetje gas terug en doet enkele preventieve wissels maar kan alsnog snel scoren via Cording en Dierickx (47-14).
In de laatste 20 minuten zakt de wedstrijd een beetje weg door de vele wissels waardoor ROC de kans krijgt om try nummer 3 te scoren.
DRC prikt nog even tegen via Scrivens (52-19) en dan is het wachten op het eindsignaal.
De spelers van ROC denken hier echter anders over en in een laatste ultieme poging weten ze nog hun 4de try te scoren . Hiermee nemen ze een bonuspunt mee en ontlopen ze zo DRC in de halve finale volgend weekend.

EINDSTAND: 52 – 24

ZONDAG 6 MEI 15u : DRC – SOIGNIES