Resultaten zaterdag 16 maart

U14 – Binche Rush 45 – 10 : De ouders werden door de trainers/manager getrakteerd op een lekkere brunch voor de match. Aangemoedigd door de vele supporters speelde de jongens en meisjes van U14 een prachtige wedstrijd met een verdiende overwinning als resultaat. De groep van onze U14 maakt duidelijk progressie, en staan op een welverdiende tweede plaats in hun reeks!

U16 – Brugge/Meetjesland/Waregem 55 – 15 : Onze U16 kwam vrij vroeg op achterstand in de wedstrijd, maar herpakten zich onmiddellijk. Met enkele mooie acties werd ook hier een overwinning geboekt door DRC…proficiat boys!

U18 – Frameries 10 – 7 : Onze U18, geplaagd door vele blessures en een zeer kleine spelersgroep, heeft nog geen makkelijk seizoen achter de rug. Niettegenstaande dit bleven ze toch in Eerste Nationale. Zaterdag werd rugby gespeeld met het mes tussen de tanden, met een welverdiende overwinning als resultaat.

Gazellen 3 – Tiegem Tigers 58 – 31 : Onze jonge gazellen doen het schitterend in de Challenge reeks. Met (alweer) een winst voorbije zaterdag staan ze leider in de rangschikking en maken ze net zoals vorig jaar kans om de titel binnen te halen!

Haspinga RC – Senioren 3 ;26 – 31 : Onze derde ploeg liep in de wedstrijd, tegen de derde in het klassement, een 19-0 achterstand op. Met een knap staaltje rugby en doorzettingsvermogen konden ze toch nog de winst binnenhalen met bonuspunt. Senioren 3 staan hierdoor op kop in de competitie, met nog twee wedstrijden te spelen. Kan de titel binnengehaald worden op 31 Maart tijdens de thuismatch tegen RC Hamme? De supporters gaan er vanuit van wel, komaan boys!

Halve finale beker van België Coq Mosan – Gazellen 15 – 10 : Onze damesploeg moest het opnemen tegen de dames van Coq Mosan. Ook deze wedstrijd is een ware thriller geworden in uiterst moeilijke en uitzonderlijke omstandigheden.
Onze gazellen namen de leiding met een voorsprong van 0-10, de dames van Coq konden in de slotminuten toch nog deze wedstrijd winnen.
Het laatste woord is over deze wedstrijd nog niet gezegd gezien er ons door trainers en manager onregelmatigheden werden gemeld….wordt vervolgd.
Onze dames staan (dikverdiend) afgetekend leider in de competitie. De club staat achter jullie gazellen, ga voor de titel !
#komaangazellen #goforthechampionship

Halve finale beker van België : Soignies – Senioren 7 – 12 : Spannender als deze wedstrijd kan het haast niet in Rugby. Onze senioren hebben, met 14 spelers door een vroege rode kaart, het grootste gedeelte van de match achtergestaan met 7 – 5.
Op een loodzwaar modderig terrein, waardoor onze snelle driekwart weinig aan de bak kwam, waren het vooral onze voorwaartsen die er keihard op inbeukten. Tijdens de tweede helft werd er bijna letterlijk gekampeerd in de 22 van de tegenstander, doch het werd wachten tot de laatste seconde vooraleer de winning try viel. Proficiat boys…we moedigen jullie graag aan tijdens de finale van de Beker op zaterdag 30 Maart 👍

Een dikke pluim voor onze spelers/speelsters, trainers/managers/medische staf voor hun inzet. De omstandigheden om rugby te spelen waren zeker niet optimaal zaterdag…maar toch werden er geweldige resultaten geboekt!
#forthehorse #onskweeksucces

Gepubliceerd op 18/03/2019, door Kurt