Resultaten jeugd eerste seizoenshelft

De eerste seizoenshelft voor onze “grote jeugd” zit er op!
Onze U14 liet tijdens hun wedstrijden mooi rugby zien, maar kwam net dat tikkeltje te kort om in eerste te kunnen blijven. De jongens en meisjes deden flink hun best, maar hadden het niet altijd makkelijk met sterke tweedejaarsploegen als tegenstander in Eerste. Ook vandaag was Soignies een tikkeltje te sterk : 5-43.
Met goede moed starten zij binnen 2 weken in de D2. Veel succes…go for the win !

U16 promoveerde vorig seizoen van D3 naar D2. Onze jongens hebben het seizoen sterk ingezet en draaiden mee aan de kop van de competitie. Zij sluiten hun reeks af als derde, na een nipt verlies tegen Luxemburg(17-14).
Benieuwd hoe zij het de tweede seizoenshelft in D2 vanaf zullen brengen. Wanneer ze met dezelfde inzet blijven spelen, kunnen zij terug meedraaien aan de kop van het klassement. Veel succes!

U18 begon dit seizoen in de hoogste Nationale reeks, met een kleine spelersgroep. Niettegenstaande hun mooie inspanningen en het knap gebrachte rugby….werden ze vaak door vermoeidheid in de tweede helft verslagen.
In de ranking stonden ze vijfde, gevolgd door de staart van het peleton. Deze laatste wedstrijddag tegen Soignies besliste wie in D1 kon blijven…er waren nog 4 kandidaten voor degradatie. Deze spannende match begon onze U18 met veel inzet, met een voorsprong tijdens de rust. Jammer genoeg gaven ze deze tijdens de tweede speelhelft uit handen : 22-34.
U18 zal de tweede seizoenshelft starten in D2, hopelijk met evenveel inzet…dit kan nog iets moois worden boys !

Wij willen al onze trainers, managers en (medische) staf bedanken voor hun inzet…deze mensen staan (vaak in weer en wind) altijd klaar om onze jeugd met raad en daad bij te staan!
We blijven als club verder bouwen aan de toekomst van onze jeugd…en kijken al uit naar de tweede seizoenshelft !💛💚

Gepubliceerd op 19/11/2018, door Kurt