Receptie Partners in Rugby

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van onze “partners in rugby” op donderdag 10/01/2019 was het gezellig druk. We verwelkomden een 200-tal genodigden om samen het glas te heffen op een nieuw rugbyjaar.

Als gastspreker werd Ruben van Gucht (VRT-sportjournalist) uitgenodigd.
Hij interviewde onze voorzitter Peter De Block die zijn sportieve ambities niet onder stoelen of banken stak. Peter loofde de clubwerking, de inzet van onze spelers/trainers/managers/medische staf alsook onze vrijwilligers waar we als club zo fier op zijn.
Ruben merkte in de powerpoint ondermeer het indrukwekkende palmares op van onze gazellen en senioren, en merkte op dat het jaar 2018 wel heel succesvol was voor onze club.
Onze vice-voorzitter Alain Buyens onderstreepte dan weer het belang van onze “partners in rugby”. Ook de verschillende sponsormogelijkheden werden door Alain toegelicht.

Karim Demnati werd door Ruben bevraagd over de werking van onze jeugd en de daarbij horende toekomstperspectieven. Ook de samenwerking met Leicester Tigers werd door Karim toegelicht.
Joe Cain sloot daarbij aan en gaf toelichting over het global partnership tussen DRC en Leicester Tigers.
Ruben polste tevens bij Joe wat zijn ambitie zijn als coach en welke resultaat hij wil neerzetten dit seizoen.

Onze FOR-directeur Mario Zaman gaf toelichting over de werking van ons tornooi. Ruben was onder de indruk van de omvang en het Internationaal karakter. Gert Van Den Steen werd erbij geroepen en hij gaf toelichting over hoeveel ploegen er dit jaar zijn ingeschreven en uit welke landen al deze ploegen afkomstig zijn….ronduit indrukwekkend! (we zijn trouwens volboekt)
Mario zette ook de vrijwilligerswerking in de bloemetjes. 400 medewerkers die meewerken aan ons tornooi, die we graag bedanken tijdens ons dankfeest.

Ruben vroeg Mario om toch al een tipje van de sluier te lichten over de 26ste editie. Ons FOR Comité slaagt er weer in om volgende editie met enkele nieuwigheden voor de dag te komen. Ook het thema, duidelijk gesmaakt door Ruben, werd bekend gemaakt. Wij tellen alvast af!

De avond werd opgeluisterd door de band “Pick Up The Pieces”.

Wij wensen als club onze dankbaarheid uit te spreken naar onze “partners in rugby”, en hopen op een verdere samenwerking zodanig dat we onze club nog verder kunnen uitbouwen!
Proost op het nieuwe jaar.

Gepubliceerd op 11/01/2019, door Kurt