Raad van Bestuur seizoen 2018-2019

Op de Algemene Leden Vergadering van 26/10/2018 werd de nieuwe Raad van Bestuur gekozen voor dit seizoen. Er waren 2 kandidaat nieuwe bestuursleden : Anouschka De Vos en Yves Pauwels, zij werden unaniem verkozen. We wensen hen veel succes en danken hen al op voorhand voor hun engagement!

Inge D’Hoogh besliste om haar mandaat niet te verlengen. Inge heeft zich in de rugbyraad gedurende drie jaar ingezet voor onze club, voornamelijk op vlak van communicatie. Zij behartigde enkele zeer belangrijke dossiers  : realisatie van ons nieuw clublogo, een nieuwe website, de stickerboek die jong en oud in beroering bracht, en ga zo maar door!
Inge, een dikke dankjewel voor je inzet, we hopen (en we gaan er van uit) dat we je nog vaak gaan terugzien op de club 🙂

Op de Raad van Bestuur van 22/11/18 werden de interne taken verdeeld, wie doet wat bij het bestuur? Een overzicht :

Peter De Block blijft voorzitter van onze club, met Alain Buyens als ondervoorzitter naast zijn zijde. Zij vormen een sterke tandem en zullen ervoor zorgen dat de club op koers blijft in de reeds ingeslagen (succesvolle) weg.
Jan Verhavert nam vorig jaar de fakkel over van José als penningmeester, hij zal deze taak op zich blijven nemen.

Gert Van den Steen is onze clubsecretaris, hij zorgt samen met Kurt Hofman (verantwoordelijk voor ledenbeheer & communicatie) voor tal van administratieve dossiers binnen onze club.

Onze Sporttechnische Commissie zorgt onder leiding van Karim Demnati voor een optimale begeleiding van onze coaches en teammanagers. Naast de algemene coördinatie houden zij zich tevens bezig met de sportieve ontwikkeling van onze jeugdspelers. Ook Dan Rossel en Paul Vande Putte maken deel uit van het STC, zij zorgen tevens voor de vele technische aspecten binnen onze club. Het tiptop in orde houden van onze terreinen en clubhouse zit tevens in hun takenpakket.

Yves Pauwels en Anouschka De Vos zullen als nieuwkomers ondermeer het project #forthehorse trekken. We willen als club ons nog meer profileren naar zichtbaarheid en herkenning. De nieuwe clubhemden/dassen/clubpinnen zijn alvast een project waar zij hun schouders onder zetten.
Yves zal zich tevens inwerken in de diverse commerciële dossiers in onze club.

Jurgen Borms zorgt voor de medische ondersteuning en opvolging van onze spelers.

Als club willen we graag herkenbaar zijn. Nieuwe spelerstruien, nieuwe club-outfit… onze merchandising wordt dit seizoen verder uitgebouwd door Kevin Moortgat. Met zijn vele internationale rugbyconnecties zorgt Kevin tevens voor de recrutering vanbuitenlandse spelers.

Martine Props zorgt voor het sociaal vangnet binnen onze club. Zij is het eerste aanspreekpunt, als vertrouwenspersoon en in geval van problemen.

Samen met Rudi Vervaet zorgt ze voor de DRC-clubmakers. Wil je een handje helpen binnen de club, aarzel niet om hen aan te spreken.

Rudi is tevens verantwoordelijk voor het beheer van de subsidiedossiers binnen onze club.

Het lidgeld houden we graag laag daarom zijn contacten bij onze sponsors belangrijk, een taak die Mario ZamanAlain Buyens en Peter De Block op zich nemen. Zij zijn het gezicht van ‘Partners in Rugby‘. Truiensponsors, boarding, FOR,…. er zijn tal van mogelijkheden binnen onze club.
Neem gerust contact met hen op indien U als sponsor mee wil investeren in onze club. Vraag zeker naar onze nieuwe sponsorbrochure !

Jaarlijks organiseert DRC met Pinksteren het Internationale Flanders Open Rugby tornooi. Mario zorgt er, samen met het FOR-comité,als tornooidirecteur voor dat alles in goede banen wordt geleid.

Weet dat elk lid van de Raad van Bestuur ook een vrijwilliger is, die net zoals vele anderen binnen onze club, veel vrije tijd investeert in onze fantastische club!

Heb je vragen over één van de vele aspecten van onze sportclub,  aarzel dan niet om één van ons aan te spreken, we lichten je graag verder in detail in.

Gepubliceerd op 23/11/2018, door Kurt