Onze jeugd schittert !!

Hieronder de verslagjes van het DRC-jeugdtornooi dd 18/11/2017 – Proficiat aan al onze jeugdspelers voor hun inzet !

U 06
14 uzessers stonden zaterdagochtend, fit en fris op het rugbyplein om samen met de jongste bende van Pajot een tornooi training te doen!
Na een superopwarming deelden we de Uzessers in in superploegjes om zo tegen Pajot te matchen… Iedereen in volle form en als echte tacklemonsters zorgden alle u zessers voor een fijn eerste tornooi!
Verlaggever : Lien

U 08
Het derde thuistornooi van het jaar. We waren met 34 spelers voor drie teams ingeschreven, maar met het vallen van de bladeren, vallen blijkbaar ook de eerste rugbyspelers ziek. Een paar haalden nog net het eerste fluitsignaal, maar moesten dan toch na een aantal wedstrijdjes de strijdbijl begraven.

“zwarte team”
Dendermonde zwart speelde vier matchen : tegen Citizens, Anderlecht, Payot en Citizens 2. De eerste match had een aarzelend begin, want het team moest nog een beetje op elkaar ingespeeld raken. De tweede match tegen Anderlecht waren ze goed op dreef: ze hebben Anderlecht alle hoeken van het veld laten zien (nl. 4). Aan het eind van deze match moesten er echter drie zieken naar huis, en hadden we nog maar een reserve. Chapeau aan de kinderen die ondanks pijn, koude en vermoeidheid toch nog zijn blijven verder strijden. De twee laatste matchen waren niet altijd even mooi, maar we hebben ons groot strijdershart getoond.

“gele team”
De eerste match voor het gele team was een moeilijk begin en de tegenstander was duidelijk sterker. De 2de match was nog rampzalige en bij de rust stond het al 8-0 voor de tegenstander. Na een donderpreek van de trainer om ze goed wakker te schudden, wat duidelijk heeft geholpen hebben ze 1-1 gelijk gespeeld. Het effect was zelfs zo groot dat ze de derde en vierde wedstrijd ook gewonnen hebben. Maar wat belangrijk was dat een paar spelers terug hun oude niveau vonden en nieuwelingen ook openbloeiden. Proficiat aan het ganse team!
Verlaggever : Gerrit

U 10
Het moet gezegd en neder geschreven worden: de intensieve trainingen van de afgelopen weken beginnen hun vruchten af te werpen.

Met maar liefst 32 spelers traden de Dendermondse U10 aan om sportief slag te leveren tegen Ukkel, Tiegem, Anderlecht, Nijvel en onze goede vrienden van Pajot. Twee teams , The U10 Dragons en de U10 Stallions, samengesteld uit zeer sterk gemotiveerde spelers ontbonden hun duivels van bij de start.
Al gauw bleek de individuele drang naar succes plaats te maken voor meer collectieve inspanningen. Voor de eerste maal  maakten de Dragons en Stallions een serieus georganiseerde  indruk. Aanvallen vanuit het midden werden telkens weer opgezet .Gevolgd door rucks die ons de mogelijkheid gaven  door te passen naar de de snelle lopers aan de zijkanten. Kapitein Vic VW bracht zijn team na een collectieve inspanning onmiddellijk op voorsprong. Deze actie zorgde voor de nodige sfeer en Robbe B, Zayano, Matteo,Yelle,Lucas en Ries zouden in het verdere verloop van de voormiddag voor het nodige vuurwerk /try’s zorgen bij de Dragons . De tegenstanders werden via een collectieve verdediging voldoende op afstand gehouden door o.a. Twan,Jari, Ries, Laura, Puk, Stan,Vic VB en Vic DB. De halfscrums Milo en Pepijn leverden voortreffelijk werk. Mooi tackelwerk van de gehele ploeg en vooral veel betere passen zorgden voor tevreden trainers aan de kant.
Vanuit de Stallions zagen we kapitein Sietse zijn troepen aanvoeren waardoor ook daar de nodig ambiance voelbaar was . Jane maakte hierbij haar eerste try en ook de andere vrouwelijke nieuwkomers, Noor, Karen en Sarah lieten zich niet onberoerd. Robbe, Jasper en Roan ontpopte zich tot fantastische eerste lijners en duwde iedereen 5 meter achteruit. Xander en Johannes  bleken echte haaien op het veld , onbevreesd en onbesuisd waardoor Nino en Milton hun ervaring de bovenhand nam en de aanzet vormde tot meerdere aanvallen . De Stallions toonden zich vooral collectief heel sterk, zodat snelle spelers zoals een Zen hier en daar een try konden meepikken. Waarschijnlijk ben ik hier en daar nog een speler vergeten maar dat heeft meer te maken met mijn geheugen dan met de prachtig geleverde prestaties van deze spelers. Ook hier weer tevreden trainers aan de zijlijn.
We mogen echter niet op onze lauweren rusten en er is nog veel werk. Dus iedereen paraat op training waar we verder gaan werken aan onze Discipline, Respect, Fair play, Vriendschap en Passie!!!
Verlaggever : Bert

U 12
Zaterdag konden onze U12’s, na toch wel een lange pauze, terug naar het slagveld!
We konden ’s morgens 32 spelers tellen, deze hebben we in een gele en groene ploeg verdeeld.

Bij de gele ploeg was het doel meer balbezit te verkrijgen door samen meer druk op de tegenstander te zetten.
Over heel het tornooi hadden zij zo’n 60% balbezit wat resulteerde in meer aanvallende rugby dan in het vorige tornooi!
Als resultaat konden we bij de gele mannen en vrouwen 2 overwinnngen, 2 gelijke spelen en 2 nederlagen noteren.
Missie was geslaagd! Bij de volgende trainingen gaan we werken op creativiteit in de aanval enerzijds en anderzijds op de individuele tackle skills.

Bij de groene ploeg was de missie, indien het gevecht op om de bal in de combat zone verzekerd was, de bal zeer snel te laten circuleren naar de vrije ruimtes.
We waren verrast dat onze mannen de opdracht zo koelbloedig konden uitvoeren! We moeten wel zeggen dat de tegenstanders weinig druk hebben gezet op onze backs…
Het resultaat was dat we 18 maal gescoord hebben en 1 try tegen gekregen hebben (zelf te laat gereageerd bij een penalty tegen onze try lijn)!
Focus bij de volgende trainingen zal zijn dat we de bal zeer snel moeten kunnen recupereren uit de combat zone om vervolgens onder druk dr juiste opties te leren nemen!

We hebben een zeer toffe groep die goed aan elkaar hangt 🙂
Komaan meisjes en jongens, allemaal op training de volgende weken!
Verslaggever : tom

Gepubliceerd op 20/11/2017, door Kurt