Nieuwjaarsbrief van de voorzitter

Hallo beste DRC’ rs ,

Nog een paar uur scheiden ons van het definitieve einde van het jaar 2018.

Vooraleer we deze pagina omslaan blikken we nog eens snel terug wat 2018 ons allemaal bracht in en rond onze club.

Opnieuw werd er sportieve geschiedenis geschreven:

-nog nooit in ons bestaan hebben we zoveel jeugdspelers kunnen verwelkomen.Ongeveer 220 jeugdspelers van U6 tot U18 spelen vandaag rugby in Dendermonde.Bovendien is ons totaal ledenbestand gegroeid tot 530!De toekomst is verzekerd .

Doch we mogen niet stilvallen en deze groei moeten we stapsgewijs verder uitbouwen.Daarom dat we eerstdaags nieuwe gesprekken opstarten met ons stadsbestuur om ons nog minimum twee terreinen te bezorgen zodat onze groei niet beknot kan worden.

-Bovendien zullen we na drie jaar stapsgewijze opbouw van onze samenwerking met Leicester Tigers,deze vanaf volgend seizoen nog sterker uitbouwen.De investeringen in de jeugd werking zullen drastisch verhoogd worden zodat we onze spelers nog beter kunnen opleiden om de sprong naar één van de drie senioren dames of herenploegen in eerste klasse te verkleinen.Onze jeugdspelers moeten we nog sterker begeleiden.We mogen hier niet stilstaan.Er is geen weg terug .Enkel en alleen de kwaliteit van onze jeugdwerking zal onze toekomst bepalen.

Bovendien wensen we Césaire bij Leicester en Sven bij Montauban ,onze ex-DRC jeugdspelers,veel succes bij hun ploegen toe en hopelijk kunnen ze hun droom realiseren.Topambassadeurs voor onze club die we nauwlettend volgen, en weet mannen… ooit zien we elkaar weer😉

Een eerste woord dus van dank voor alle trainers,fitnesscoach,managers die onze doelstellingen helpen realiseren alsook voor onze uitgebreide medische staf van doc,tot kinés en verzorgers en onze videoanalist.
Dit leidde tot de tiende (gouden sterretje op komst)landstitel en finaleplaats voor de cup bij de gazellen en bovendien een titel voor gazellen 3.
De vierde landstitel bij de heren (derde op rij!!!),en een belangrijke doorstroming dit seizoen van onze jeugdspelers bij de senioren .

De concurrentie,terecht,tracht ons van de kroon te stoten doch we zullen ons vel duur verkopen…We nemen de handschoen op om hen ook dit jaar te verslaan.👊💪

U18 die behoud in eerste klasse kon realiseren.U16 en U14 die werken aan hun terugkeer naar eerste klasse.Dikke proficiat mannen.Bij de kleine jeugd werd al mooie rugby gespeeld tijdens de vele nationale en regionale tornooien.Het doet plezier om deze jongens en meisjes te zien spelen.

Nogmaals een dikke proficiat aan allen.

Een tweede dankwoord is voor de vets.De vets die niet enkel trouw hun trainingen en wedstrijden spelen voor de club doch die bovendien een heel belangrijke as zijn in de werking van de club.Steeds klaar om te helpen,bij te springen waar nodig,vele praktische problemen oplossen en bovendien nog vele acties ondernemen om via leuke iniatieven geld in het laatje te brengen om de jeugdwerking te ondersteunen.De DRC vets een echte rots waarop je de omzet van ons Clubhouse kunt bouwen😉.

Een derde belangrijke dank u wel is voor alle vrijwilligers ,van barman tot poetsvrouw,tot klusjesman tot de Clubmakers die inspanningen leveren om ons dagelijks vrijwilligerswerk uit te voeren.Van eten voor de de spelers bij thuismatchen tot alle hulp bij clubactiviteiten..

Het leger van FOR vrijwilligers.We zijn ongeveer met 400 vrijwilligers..dit is de grootste rijkdom van de club!
De pijler die velen ons terecht benijden.Er zijn in feite te weinig woorden voor om jullie te bedanken !Met een groot dankfeest op 12/1/19 heffen we samen het glas op al jullie inspanningen.

Ook onze sociale cel (Martine),levert prachtig werk om clubleden bij vele persoonlijke problemen te helpen.Een bewijs dat DRC wel degelijk een warme familieclub is.

Wat was onze 25 e FOR editie trouwens dit jaar?

Een ongekende feesteditie, vuurwerk,reuzenrad,top DJ s,Stu BRU,live groepen,en bovenal toprugby ,alles was aanwezig om er één groot feest van te maken.Op alle vlakken geslaagd wat bleek uit de ontelbare positieve reacties van alle deelnemende ploegen en andere aanwezigen.Er was dat weekend een enorm ‘feel good ‘gevoel aanwezig op onze site.
Een dikke dank u wel voor Mario en alle FOR bestuursleden die enorm veel vrije tijd opofferen om dit in goede banen te leiden en te organiseren.
Uiteraard geldt dit ook voor al onze bestuursleden die enorm veel werk verrichten ,niet alleen voor doch ook achter de schermen.Bedankt voor al jullie passie, inspanningen en gedrevenheid.FOR en RR een unieke combinatie van unieke vrijwilligers.

En zo naderen we stilaan 2019…..een jaar waar ik ,in naam van het bestuur, in de eerste plaats al onze leden en hun familie, die jammer genoeg niet gespaard zijn gebleven van ernstige medische problemen ,een spoedig herstel toewens. We hopen dat jullie de moed blijven vinden om vol te houden in deze moeilijke momenten.Weet dat jullie er niet alleen voor staan!Ook voor al onze gekwetste spelers wensen we jullie een spoedig en snel herstel toe.

We wensen een jaar waar vele jeugdspelers hun kans krijgen om zich verder te integreren bij de seniors en gazellen zodat ze zich goed voelen bij één van de drie ploegen.

We wensen een jaar waar we opnieuw Benecup en play off wedstrijden kunnen spelen die misschien tot nieuwe successen leiden.
Een jaar waar we in weekend van 8 maart 2019 een vriendenwedstrijd in Burgos te Spanje zullen spelen.Supporters wees op post.

We wensen een jaar waarbij de 26 e FOR editie opnieuw een knalfeest wordt voor de duizenden en duizenden aanwezigen.

Doch in naam van het voltallig bestuur laat het voor jullie allen en jullie familie een spetterend,vreugdevol,succesvol en gezond 2019 worden.
Laat het knallen vanavond!!!!!!🥂🥂🥂🥂🥂

#forthehorse