Informatie

Lid worden van Dendermonde Rugby Club is zeer eenvoudig, ook als je nog nooit rugby gespeeld hebt.
Afhankelijk van je leeftijdscategorie kom je naar één van de trainingen. In het clubhuis is er altijd iemand aanwezig die je meer informatie kan geven over het lidmaatschap en de club. Vergeet je sportkledij niet, want je mag onmiddellijk meedoen!

Hoe bepaal je je leeftijdscategorie? Je mag in het jaar dat het seizoen start niet ouder worden dan de maximum leeftijd van die categorie. Bvb. voor U10 mag een speler dit jaar niet 10 jaar worden. Bij de U10 heb je enkel spelers die dit kalenderjaar 8 of 9 jaar zijn/worden.
De eerste 4 trainingen zijn gratis. Na de 4 trainingen breng je het medisch formulier binnen en betaal je je lidgeld.
Het is wel belangrijk dat je reeds op de eerste training een mondstuk om je tanden te beschermen draagt. Dit kan je kopen ter plaatse kopen. Verder heb je enkel sportkledij nodig die is aangepast aan de weersomstandigheden. Eens je definitief lid bent van de club en wedstrijden wil meespelen zijn clubkousen en een clubshortje verplicht. Verder hebben we ook trainingspakken, t-shirts, sweaters en veel meer in onze winkel.
Als je lid bent van een andere club of geweest bent, dan moet je aanvullend een transfertdocument invullen. Dit doen we samen met jou.

Hoe verleng je je licentie? Spelers die vorig seizoen reeds lid waren van de club moeten enkel hun lidgeld storten op de rekening van de club. Indien je ouder dan 14 bent, moet je om de 2 jaar ook je medisch attest vernieuwen.
Vanaf 35 jaar voor mannen of 45 jaar voor vrouwen moet de medische fiche elk seizoen vernieuwd worden.

U Hebt een ongeval ? Laat het ongevallenformulier invullen door een arts en breng dit binnen op de club. Wij maken het attest over naar de verzekering.