Gazellen zijn landskampioen

Zaterdag 11 mei speelden onze Gazellen 1 voor de finale van het Kampioenschap in het Nelson Mandela stadion tegen Kituro.
Onze dames begonnen de wedstrijd sterk en aanvallend, waardoor na een kwartier de eerste try kon gemaakt worden. Onze gazellen bleven druk zetten en dwongen Kituro tot verdedigen. Het was duidelijk dat Kituro goed was voorbereid op deze wedstrijd, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef.

Door het overwicht en de controle die onze gazellen hadden op de wedstrijd, viel even later de tweede try.
Toen onze dames op het einde van de eerste helft even met 13 moesten spelen (gele kaart+blessure), kon voor de rust toch nog een derde try gemaakt worden. Het was duidelijk, de wil om te winnen was ijzersterk aanwezig.

Met als ruststand 17-0, kon met vertrouwen gerust worden.
Ook de tweede helft gingen de gazellen op hun elan verder. Kituro bood stevig weerwerk…waardoor het een wedstrijd was op TOPniveau. Het was genieten van knap rugby voor de vele afgereisde supporters.
Fijn om te zien hoe enkele van onze jonge speelsters (-18 jaar!) met succes meedraaiden in de ploeg , ondersteund door ervaren speelsters.👍

De eindstand was 24-7. Onze gazellen zijn verdiend landskampioen! 🏆
Bedankt Kituro Schaerbeek Rugby Club voor de sportieve wedstrijd!

Ook onze gazellen 2 en Gazellen 3 (Challenge) speelden kampioen in hun reeks, dit is uniek is de Belgische rugbywereld.💛💚
De mix van ervaring met opkomend talent is een duidelijke succesformule.

Een dikke pluim voor de speelsters, trainers, managers & medische ondersteuning! Zonder de inzet van velen zijn dergelijke successen ondenkbaar.
Vele van onze dames komen uit onze jeugdwerking, ook een dankjewel voor al onze jeugdtrainers nu en in het verleden voor hun inzet.
#proud #champions #GoodmorningKris #onskweeksucces #forthehorse

Gepubliceerd op 13/05/2019, door Kurt