Gazellen winnen topper tegen Bosvoorde

Zaterdag was er de revanche wedstrijd tegen titelhouder Bosvoorde. Onze Gazellen hadden vorig jaar wel de reguliere competitie gewonnen, maar in de finale van de play-offs tegen Bosvoorde werd jammerlijk verloren.

Daarom waren onze dames er extra op gebrand om België te laten zien dat we dit jaar niet enkel de reguliere competitie willen winnen maar op het einde ook de finale. Dus nu zaterdag was een goede test om te zien hoe ver we staan in deze ambitie.

De wedstrijd begon met licht overwicht voor de dames van Bosvoorde. Maar het werd meteen duidelijk dat onze verdediging, waar we de laatste 2 jaar toch duidelijk de nadruk opleggen om telkens ons sterkste punt te zijn tijdens de wedstrijden, niets ging doorlaten.

Na een kwartier aftasten kwamen we nadrukkelijker in de wedstrijd en we kregen een eerste penalty die we naar de palen konden kicken, dit werd feilloos uitgevoerd door Erin Caughey 0-3. We hadden het moeilijk in de scrums en de line-outs om onze eigen ballen te winnen zo werd het moeilijk om de snelle slagkracht van onze ¾  ten volle te benutten, maar wanneer we toch de bal bij hen kregen waren we telkens gevaarlijk maar de afwerking schoot telkens enkele meters te kort. Nog voor de rust zette Erin een 2de penalty om 0-6 ruststand.

De tweede helft met de wind in de rug werd vooral op de helft van Bosvoorde uitgevochten onze geweldige verdediging met het duo Nele Pien en Sytske D’Haeseleir in de centers leek wel ondoordringbaar, ook onze andere dames vochten met het mes tussen de tanden, dit was wel nodig want bij Bosvoorde zijn er enkele dames die de regels van fair play in onze harde sport wel langs de meeste vuile kant proberen te benaderen, jammer…

Na 10 minuten in de 2de helft werd een prachtige aanval afgewerkt door Sytske en de conversie werd omgezet door Erin 0-13, Bosvoorde bleef maar beuken maar onze dames weken niet. Ook in het pak werd er duchtig verdedigd het niet aflatende tackle werk van Carmen De Donder viel weer op, maar ook Lotte Heemeryck speelde weer sterk en wist na 20minuten de bal te onderscheppen en de tweede try van de namiddag te drukken. Erin slaagde opnieuw in de conversie 0-20. De teugels werden nu een beetje gevierd.  Bosvoorde kwam nog opzetten en kon op het halfuur in de tweede helft de score op 7-20 te brengen. Wij hadden ook nog enkele mooie kansen om te scoren maar toch lukte het telkens net niet. In één van deze aanvallen blesseerde Charlotte Kuhn zich aan de nek, maar na nader onderzoek in de kliniek lijkt de schade toch mee te vallen, we wensen haar een spoedig herstel toe.

Bosvoorde wist in de laatste minuut nog een lucky try te scoren, maar toen was de buit al binnen eindscore 12-20. Zo staan onze gazellen nu helemaal los op kop van het klassement.
We mogen ons niet in slaap laten wiegen, daarom blijft hard werken aan onze zwakke punten de boodschap.

Gazellen 2 mocht het voor de clash van Gazellen 1 opnemen tegen Bosvoorde 2. Tja de term 1 richtingsverkeer is hier nu al herhaaldelijke keren gebruikt en nu weer eens want als je met 0-105 gaat winnen kan je moeilijk andere termen gebruiken als je de wedstrijd gezien hebt. Onze jonkies hadden examens daarom stonden er meer ervaren gazellen op het veld en zelfs 2 veteranen, Wendy Hanskens en Lien Baert kwamen ons zaterdag helpen om aan genoeg speelsters te geraken en ze deden dit voortreffelijk een oprechte dank je wel.

Nog een leuk wistje datje, onze Gazellen 1, 2 en 3 verloren deze heenronde geen enkele wedstrijd als dat geen prestatie is om fier op te zijn!!!

Aan alle gazellen nog eens een dikke proficiat!

Verslaggever : Polle

Gepubliceerd op 11/12/2017, door Kurt