Gazellen verslaan Curtrycke

Voor de achtste finale van de beker van België mochten onze Gazellen naar Curtrycke, een opkomende damesploeg uit 2 de klasse. We waren aangenaam verrast door de uitstekende accommodatie in Rollegem, een prachtig plein met tribune, mooie kleedkamers en een tof clubhuis.

De wedstrijd was zoals een beetje voorspeld kon worden, een dominant DRC tegen een moedig strijdend Curtrycke. We misten dit weekend enkele sterkhouders waardoor we enkele dames van hun vertrouwde positie moesten verplaatsen. De gazellen die de open gekomen plaatsen mochten innemen deden het uitstekend.
We zagen dat iedereen het gameplan meer en meer onder knie krijgt en de verdediging stond tevens duidelijk op punt.
Het werd uiteindelijk 5 (+7bonus) – 93.

Toch blijven er werkpunten waar we de komende weken gaan blijven op verder oefenen zodat we klaar zijn tegen dat de belangrijke wedstrijden er aankomen.
Carmen speelde alweer een geweldige wedstrijd en werd terecht als vrouw van de wedstrijd gekozen. Na de wedstrijd werden we getrakteerd op een bord spaghetti door de thuisploeg in hun aangenaam clubhuis en werden er zelfs even stil van toen we hoorden dat Curtrycke het een eer vond om tegen de Gazellen te mogen spelen.
Zo zie je we worden steeds meer gewaardeerd in het Belgische rugbylandschap.

Hop naar de kwartfinale  !

Verslaggever : Polle

Gepubliceerd op 13/11/2017, door Kurt