Gazellen verslaan Coq Mosan !

Het was me het weekje wel… Eerst uitstel krijgen voor de wedstrijd tegen Coq Mosan, dan weer niet, dan weer wel om uiteindelijk toch te moéten spelen van de federatie en dit tegen hun eigen regels in, een mens werd er bijna moedeloos van.

Het werd dus puzzelen om 2 ploegen bij elkaar te krijgen want Gazellen 3 moest ook naar Givoise. Door examens en andere activiteiten waren er heel veel dames niet beschikbaar en dan waren Nele Pien en Sytske D’Haeseleir nog steeds in Dubai met de nationale Belsevens.

Na veel puzzelwerk kregen we juist genoeg speelsters bij elkaar om 2 ploegen te vormen, juist 10 speelsters voor Gazellen 3 tegen Givoise en 17 speelsters voor Gazellen 1 tegen Coq. Nog was het puzzelen niet gedaan want Hanne Boedt moest net voor de opwarming forfait geven met een blessure aan het dijbeen opgelopen op de vrijdag training. Dus waren we nog met 16 voor Gazellen 1 met slechts 1 reserve speelster op de bank, nu maar hopen dat we niet direct met blessures te maken krijgen.

De wedstrijd begon goed voor de Gazellen reeds in de eerste minuten werd een mooie actie prachtig afgewerkt door Nikki Weyers. Onze Gazellen domineerden maar de score liep niet echt op na 20 minuten was de score nog steeds 7-0. Het tempo lag te laag waardoor we niet direct door de verdediging van Coq geraakten, we lagen ook onder in scrum en dat was niet altijd bevorderlijk om onze snelle ¾ lijn te bereiken. Wanneer onze snelle dames in ¾ dan toch de bal kregen waren we steeds gevaarlijk zo lukte het uiteindelijk toch een paar snelle aanvallen in elkaar te steken en deze werden mooi afgewerkt door Charlotte Kuhn die weer een heel sterke wedstrijd speelde op de vleugel en 4 try’s scoorde.

De score liep langzaam op en bij het eindsignaal stond er een mooie 43-0 op het scorebord en zo staan onze Gazellen stevig op kop in 1ste divisie met 25 punten op 25!

We eindigden de wedstrijd met 16 zonder te erge blessures, Esther Beeckman werd in de eerste 10 minuten aan de knie geraakt maar wist toch de wedstrijd uit te spelen.

Het werd het dus toch een klinkende overwinning voor onze Gazellen, de coach van Coq Mosan heeft zijn goesting gekregen want het was hij die er bij de federatie op aandrong toch te willen spelen, tja we hebben hem dan maar met lege handen huiswaarts gestuurd richting Bernau.

De altijd positief ingestelde Fenna Stomps werd terecht speelster van de wedstrijd, haar altijd gedreven speelstijl en motiverende werking voor de medespeelsters op het terrein helpt de ploeg steeds vooruit ook in mindere momenten, terecht proficiat Fenna!

Hop naar zaterdag voor de topper op Bosvoorde.
Alle supporters op post!!

Verslaggever : Polle

Gepubliceerd op 04/12/2017, door Kurt