Gazellen III Schitteren alweer!

De wedstrijd tegen Charleroi ging een topper worden dachten velen omdat de resultaten van Charleroi en hun 3de plaats in de rangschikken dit liet vermoeden. Het wedstrijdbeeld was wel iets anders, het woord éénrichtingsverkeer is al een paar keer gevallen in de artikels van Gazellen III en eigenlijk was het weer niet anders.

Zaterdag konden we ook weer rekenen op onze 4 youngsters die vorige week nog een stage van de nationale U18 sevens hadden, namelijk Céline Zaman, Lisa Van der Zijpen, Gitte De Leeuw en Britt Cloof. Zoals gezegd was er van een ploeg van Charleroi op het plein niet veel sprake en de score liep dan ook al snel op. Er werd deze keer voor 3 x 20 minuten gekozen en de coach van Charleroi liet geen ongelimiteerde wissels toe, een tactische zet dacht hij. In elke time van 20 minuten scoorde onze Gazellen 5 try’s, de conversies blijven een werkpunt :-).

De eindscore werd uiteindelijk 85 – 0 en Gazellen III staat nu duidelijk aan de leiding in hun reeks van Challenge X.

We werken met de coaches van de Gazellen dit jaar met een nieuw gameplan vooral dan voor het spel van Gazellen I wat rugby met 15 is. Dit gameplan is niet altijd compatibel met het Tens spel van Gazellen II en III, maar coach Marc Volkaert probeert al weken om ook met de dames van Gazellen II en III dit nieuw gameplan, met een paar aanpassingen dan wel, ook voor het Tens spel te laten functioneren en zag hier duidelijke verbeteringen.

Anna Daniëls, dit jaar aan een sterk seizoen bezig, werd vrouw van de match.

Britt Cloof, juist 15 jaar geworden, speelde ook een geweldige wedstrijd en scoorde 5 trys, om maar te zeggen dat we op dit moment heel wat jong talent rondlopen hebben bij de dames van DRC wat de toekomst voor de Gazellen er rooskleurig laat uitzien.

Ook nog een woordje van dank voor de faire en correcte leiding van de scheidsrechter…. iemand van onze club die de officiële ref mocht vervangen omdat die zijn kat had gestuurd 🙂

Proficiat aan alle Gazellen III!

Verslaggever : Polle

Gepubliceerd op 27/11/2017, door Kurt