Gazellen 3 Kampioen

Zaterdag hadden we met Gazellen III de verplaatsing naar de dames van Black Star Charleroi, bij winst verzekerden we ons van de kampioenstitel in de reeks Challence X.

Dat het niet onze gemakkelijkste wedstrijd van het seizoen ging worden wisten we , want Black Star stond op de derde plaats en ze hadden van onze rivalen uit Berlare de Brigandzellen, tweede in het klassement, al eens gewonnen.

We starten goed geconcentreerd aan de wedstrijd met de focus vooral op de verdediging. De zwaardere dames van Charleroi beukten erop los maar onze jonkies wilden voor geen meter wijken. Wanneer we de bal veroverden konden we met onze snelle dames het verschil maken wat lukte na 10 minuten, een snelle uitbraak van revelatie Phybie De Roose en mooie try 0 – 5.

De match ging voortdurend gelijk op en het scenario bleef de ganse wedstrijd hetzelfde, Charleroi probeerde het met gesloten spel, wij verdedigden heel goed en ons geduld werd telkens beloond bij balwinst een snelle uitbraak.
Zo wisten Britt Cloof en Wendy Hanskens de voorsprong verder uit te diepen. Het is mooi om te zien met de terugkeer van Wendy Hanskens en Lien Baert ‘onze iets oudere jonkies’ 😉 ,  krijgen de ‘echte’ jonkies 2 dames naast hen met een pak ervaring die ze op een prachtige manier overbrengen, dank hiervoor!

Eindscore 12 – 29

Gans de ploeg krijgt een dikke duim voor aanhoudende inzet want het werd uiteindelijk toch een zware wedstrijd in de zomerse temperaturen die we zaterdag hadden.

Nog even voor de statistieken, we hebben dit jaar met nog 1 wedstrijd te gaan met Gazellen III al 1126 punten gescoord en slechts 154 tegen en we staan mooi te blinken op de eerste plaats met 80 punten, dat zijn er 15 meer dan de tweede in de stand, ongelofelijke cijfers!!

Nu zaterdag sluiten we het seizoen af met de thuiswedstrijd tegen Section Givoise dus iedereen op post om onze kampioenen te komen huldigen en aan te moedigen!

Verslaggever : Polle

Gepubliceerd op 23/04/2018, door Kurt