DRC pakt de dubbel !

Het was een thriller in het kwadraat gisteren in het Nelson Mandela stadion in Neder-over-Heembeek!

Honderden DRC-supporters waren afgereisd om de gazellen en de senioren aan te moedigen. Het stadion zat dan ook afgeladen vol. Luidkeels, met de nodige randmuziek, werden beide ploegen aangemoedigd door hun achterban.

De gazellen begonnen moeizaam aan de wedstrijd tegen Bosvoorde. Het was duidelijk dat de meisjes van Bosvoorde zich niet zomaar gewonnen zouden geven. Tijdens de rust was de stand 7 – 7.
DRC kwam gemotiveerd uit de kleedkamer. De gazellen bleven aanvallen, doch de verdediging van Bosvoorde begaf niet. Halverwege de tweede helft, kon een doorbraak geforceerd worden…met een try tot gevolg.
De eindstand : 12-07.
Met geen enkele verloren match tijdens de competitie worden onze gazellen verdiend landskampioen!

De senioren moesten het in de finale opnemen tegen de geduchte tegenstander La Hulpe.
Onze senioren begonnen de wedstrijd sterk met aanvallend beukwerk door de voorwaartsen. DRC kwam snel op voorsprong en mocht gaan rusten met 10-0 voorsprong.

La Hulpe gaf zich echter niet gewonnen en kon 2 penaltys binnentrappen , waardoor de stand op 10-06 kwam.
DRC kon echter ook een penalty omzetten, de eindstand : 13-06!

De supporters hebben genoten van deze dag vol TOPrugby. De club is dan ook fier dat zowel onze gazellen en senioren zich mogen kronen tot de beste club van het land!

Gepubliceerd op 13/05/2018, door Kurt