DRC KIEST VOOR DE SPORTIEVE UITDAGING ALS MORELE EN JURIDISCHE OVERWINNAAR

Beste rugbyliefhebbers ,
Na deze 2 turbulente weken verdient de rugbywereld een correct en volledig recht van antwoord.
Er is al heel wat te doen geweest over de onjuiste en onterechte schorsing van DRC speler Solomona Paraki voor de play-off wedstrijd zondag 5 mei op en tegen RC La Hulpe.

Voor alle duidelijkheid geven we de feiten.
Onze Federale Rugby Bond en haar Geschillencommissie hebben aanvankelijk onze verdienstelijke speler (Solomona Paraki) geschorst op basis van een totaal verkeerde toepassing van het sportief reglement.
Vorige week vochten we deze beslissing aan bij twee rechtbanken die onze redenering volgden en ons gelijk gaven. Hierop werd de play-off wedstrijd op zondagnacht 5 mei om 2u09 door de FBRB onterecht uitgesteld omwille van “overmacht”.

Dezelfde schorsing werd door de geschillencommissie van de FBRB op woensdag 8 mei nogmaals botweg bevestigd met opnieuw de totale ontkenning van de eigen reglementen.

Opnieuw heeft DRC zich tot de rechtbank gewend. Deze ochtend kregen wij bij vonnis opnieuw voor de derde keer gelijk. De FBRB werd door de rechter in krasse bewoordingen terechtgewezen.
De rechter heeft geoordeeld dat Solomona Paraki onterecht geschorst werd en dus wel degelijk speelgerechtigd is op zondag 12 mei.

Dit brengt DRC voor de keuze
• Ofwel kiezen we, zelfs na drie gerechtelijke beslissingen die ons volledig gelijk geven, voor de onzekerheid dat de FBRB tot de laatst mogelijke moment opnieuw voor het uitstellen van de match onwettig voor “overmacht” kiest.

• Ofwel kiezen we voor de zekerheid om de wedstrijd op een sportieve manier te beslechten zonder onze speler, Solomona Paraki, en ontnemen we onze spelersgroep de kans niet om zich sportief te meten.

Dendermonde Rugby Club wil de rugbysport in België en de FBRB niet verder ridiculiseren en blameren. DRC kiest wel degelijk voor het nastreven van de rugbywaarden en -spirit. #RespectOurValues

Ondanks het feit dat DRC DRIE KEER zijn gelijk krijgt bij vonnis van diverse rechtbanken heeft de Raad van Bestuur beslist om voor de tweede optie te kiezen :
DRC ZAL SPELEN!

We wensen beide teams een goede en sportieve wedstrijd toe en zullen allen samen onze senioren naar de overwinning schreeuwen. 💪🏆
Maar eerst zaterdag supporteren voor onze Gazellen in de finale van hun kampioenschap.💛💚 #forthehorse

Namens de Raad van Bestuur DRC

Gepubliceerd op 11/05/2019, door Kurt