DRC 1+2 winnen tegen ASUB!

In een maand geplaagd door examens en blessureleed had DRC 2 de taak om zijn positieve evolutie verder te zetten. Na de mooie overwinning vorig weekend tegen Kituro 2 zakten de mannen van de Denderstad af naar ASUB Waterloo. Reeds jaren een geduchte tegenstander en meestal zwarte beest voor de DRC’ers.

In een heel gelijk opgaande wedstrijd lieten beide teams elkaar voor geen duimbreed los. Het was er niet aan te bemerken dat ASUB 2 de laatste plaats bezette in de Reserve kompetitie. DRC 2 kon heel moeilijk afstand nemen . Du Randt scoorde wel op een sublieme wijze zijn 1ste try voor DRC .

In de 2de helft echter kwam er een kleine afscheiding van 5-7 ging het naar 5-14 door een mooi collectieve try.

ASUB 2 gaf echter niet op en kwam terug in de wedstrijd tot 10-14. In de laatste 10 minuten kon DRC 2 echter nog een laatste penalty scoren en legde zo de eindstand vast op 10-17.

Hard bevochten verdiende overwinning waardoor DRC 2 ineens 1ste komt te staan in de kompetitie.

Om 15u volgde de clash tussen de aartsrivalen. DRC 1 nog ontwakend uit de winterslaap was voorbereid op een warm onthaal van ASUB.

Van bij de kick-off domineerde DRC echter zijn tegenstander. Na 2 penalties van Rademaker kwam de score op 00-06.

De vinnige verdediging leek bij momenten niet te slopen ,maar plots uit een tegen aanval vanuit de eigen 22m zone wist DRC met champagne rugby zijn eerste try te score door Rosvall (00-11). ASUB op de knieën wordt dan verwacht maar het tegendeel werd bewezen , na wat gestuntel in de verdediging komt ASUB terug tot 03-11 en nadien met een try tot 08-11.

DRC werd wakker geschud , het collectief ging er op vooruit en na een goed opgezette maul kon Weyts de score op het bord zetten (08-18). Net voor half time scoorde DRC ook nog een penalty via Rademaker en ging het rusten met een  08-21 voorsprong.

In de 2de speelhelft heel veel over en weer gaand spel met afwisselend tries van DRC en ASUB . Dierickx maakt een mooi aanval af vr DRC  (08-26). ASUB prikt even tegen 15-26. Opnieuw DRC via uitblinker Siem Noorman brengt de score op 15-33.Als slot akkoord nog een try van ASUB om de score te milderen tot 22-33.

Eindstand 22-33. Bonuspunt winst verzekerd, steviger in het zadel op de eerste plaats in de kompetitie, maar vooral ASUB weer iets verder terug gedrongen van een play off plaats.

Man vd match : DRC (15) Siem Noorman.

Gepubliceerd op 30/01/2018, door Kurt