Césaire vertrekt naar Leicester !

15 jarige Jeugdspeler Dendermonde Rugby Club vertrekt naar Engeland

Dat Dendermonde Rugby Club over een fantastische jeugdwerking beschikt, is ondertussen al geweten. Dankzij deze jeugdwerking werd een ‘Global Partnership’ afgesloten met de Engelse topclub Leicester Tigers RFC.

Op één van de Leicester Tigers kampen op de terreinen  van Dendermonde, sprong dit jeugdtalent in het oog van de Engelse coaches; amper 14 jaar, kreeg hij een uitnodiging om, onder begeleiding van Dhr Karim Demnati (sporttechnische cel)  een trainingskamp te volgen en dit onder leiding van Dhr. Jamie Taylor, verantwoordelijke Leicester Tigers Academy.

Dit was meteen het startsein voor Leicester Tigers om met ons jeugdproduct verder te gaan. Cesaire werd toegelaten, met grote aanbeveling van Leicester Tigers Academy, om zijn schoolopleiding te volgen in de sportschool Langley School te Loddon en zijn rugbycarrière verder te ontwikkelen onder begeleiding van Dhr Tim Malone, hoofdcoach Rugby en hoofd sportopleidingen op dezelfde school.

Gezien zijn talent,  dat  hij op de velden van de Dendermonde Rugby Club kon ontwikkelen,  zal hij evenwel ook trainingen volgen bij de U18 in Langley School en bij zijn eigen leeftijdscategorie U16.
Cesaire doorliep alle jeugdcategorieën van Dendermonde Rugby Club, van U 7 tot U16 – Hij verlaat Dendermonde op dinsdag 4 september.

Als Dendermonde Rugby Club zijn we bijzonder fier dat Césaire deze kansen krijgt, we kunnen hem enkel bijzonder veel succes wensen voor de toekomst maar eens DRC, altijd DRC !

Gepubliceerd op 19/08/2018, door Kurt